ترخیص کالا

شرکت ترخیص کالای ترخیص کارا به عنوان ترخیص کار رسمی از گمرگ ایران

ترخیص کالا

شرکت ترخیص کالای ترخیص کارا به عنوان ترخیص کار رسمی از گمرگ ایران

شرکت ترخیص کالای کارا ترخیص در خصوص ترخیص کالای بازرگانان گرامی با سابقه فعالیت بیست ساله مشغول است. شرکت ترخیص کالای کارا ترخیص در جهت اشاعه اطلاعات و آگاهی بازرگانان از فرآیند و مراحل ترخیص کالا آخرین اخبار گمرک و ترخیص کالا و بخشنامه ها را منتشر می کند

آخرین مطالب

۲۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ترخیص کاغذ و واردات کاغذ

ترخیص کاغذ و واردات کاغذ : کاغذ یکی از پر کاربرد ترین کالاهایی می باشد که روزانه در سراسر جهان در حال استفاده است. این محصول از زمان اختراع تا به کنون تغییرات فراوانی یافته و در ابعاد، رنگ و شکل های گوناگون با کاربری های متفاوت در بازار وجود دارد.

در طی سالیان اخیر همان گونه که تنوع کاغذ افزایش یافت، واردات آن نیز از کشورهای مختلف روند سعودی پیدا کرد. از آن جایی که تولید کاغذ نیاز به هزینه ی فراوان دارد و مصرف آن در کشور بیش تر از تولید می باشد در نتیجه شرکتهای بازرگانی واردات و صادرات فراوانی به امور واردات کاغذ در حال فعالیت هستند.

همان گونه که می دانیم در گمرک جمهوری اسلامی ایران هر کالایی بر اساس مشخصه های خاصی که دارد براساس سیستم هماهنگ کد گذاری که یک سیستم یکپارچه و جهانی است که میان گمرک های کشور های مختلف مرسوم بوده و مورد استفاده قرار می گیرد تعرفه بندی می شود ، کاغذ از آن دسته کالاهایی است که به دلیل تنوع فراوان دارای کد تعرفه های متنوع و زیادی است. حق العمل کار گمرکی یا ترخیص کار گمرک برای ترخیص کالا به طور صحیح و با حداقل هزینه و جلوگیری از جرایم اظهار نا صحیح کالا هنگام انجام تشریفات گمرکی  و ترخیص کالا باید توجه کافی به دسته بندی کالایی سیستم هماهنگ کد گذاری داشته باشد و  بداند که محموله کاغذ وی بنا بر نوع آن در کدام کد تعرفه  و بنا بر مبدا کالا و زمان تولید و برند کالا با چه ارزشی نزد گمرک ارزش گذاری می گردد و در کدام کد تعرفه کالای برای اظهار واردات کالا قرار دارد.

ترخیص کاغذ و واردات کاغذ

به همین دلیل به شرکت های وارداتی و شرکت های صادرات و واردات پیشنهاد می شود که قبل از هر اقدامی از متخصصین در حوزه گمرکی و تعیین ارزش و تعرفه واردات کالا و مجوز های موردی در این زمینه مشاوره بازرگانی لازم را دریافت نمایند و امور گمرکی  و واردات کالا از مبدا را منجمله خدمات بازرگانی در مبدا و بازرسی و حمل بین المللی را به عهده شرکت های بازرگانی صادرات و واردات با سابقه و توانمندی در ترخیص کالا قرار دهند تا بدون نگرانی و مشکلی محموله ورق یا رول های کاغذشان در کم ترین زمان از انبار مبدا خریدار حمل و  در گمرک مقصد ترخیص شود. شرکت بازرگانی صادرات و واردات ترخیص کار ا از اولین مرحله ی انجام ثبت سفارش کاغذ و دریافت مجوز های واردات در وزارت بازرگانی و ثبت سفارش واردات در سامانه ی ثبتارش وزارت صنعت، معدن و تجارت و سامانه ی جامع تجارت ایران تا مرحله ی ترخیص کاغذ در گمرک های کشور به انجام خدمات بازرگانی و ترخیص کالا  و واردات کاغذ بپردازد.

ترخیص کاغذ

ترخیص کاغذ و واردات کاغذ

با توجه به این که در سال های اخیر توجه به منابع طبیعی و جنگل داری موجب جلوگیری از قطع درختان شده است تولید کاغذ در کشور مورد توجه کم تری قرار گرفته است. در نتیجه نیاز کشور به کاغذ باعث شد تا واردات کاغذ به ایران در این سال ها افزایش یابد و ورق کاغذ (یا شیت کاغذ) و رول کاغذ سهم بالایی از واردات کالا یی را به کشور به خود اختصاص دهد.

جالب است بدانید که میزان نیاز سالانه ی کاغذ و مواد سلولوزی در ایران بر اساس برآوردها و گزارشات در سال ۹۳ بالغ بر دو میلیون تن می باشد که از این میزان فقط ۷۰۰ هزار تن تولید در کشور ایران می باشد و مابقی از باید کشورهای مختلف به کشور واردات گردد. بنابراین می توان گفت که ۶۵ درصد کاغذ مصرفی کشور از طریق واردات این کالا از دیگر مبادی تامین می شود. قابل توجه است که مصرف کاغذ و میزان واردات کاغذ به کشور و تولید آن در کشور از دیرباز یکی از شاخص های توسعه یافتگی محسوب می شده که با گسترش متون الکترونیک تا حدودی این جایگاه را از دست داده اما کاربرد اساسی و الزامی آن تا کنون به طور کامل به هیچ وجه قابل جایگزین با هیچ تکنولوژی نبوده است.

در همین راستا باید به این نکته اشاره شود که کاغذ تحریر و کاغذ روزنامه از پر مصرف ترین انواع کاغذ در جمهوری اسلامی ایران جهت ترخیص کالا از گمرک می باشد به صورتی که سالانه در کشور برای مصارف عمومی  به ۵۰ هزار تن کاغذ تحریر نیاز است که ۸۰ درصد آن از طریق واردات و خرید کالا از خارج از کشور های دیگر تامین می شود. با توجه به این آمار و ارقام به خوبی می توان نیاز کشور به واردات ورق کاغذ را درک کرد و به راحتی می توان متوجه شد که چه حجم عظیمی از واردات و ترخیص کاغذ در گمرک های کشور صورت می گیرد.

ترخیص کاغذ با ترخیص کارا

بر اساس آمار و اطلاعات به دست آمده از گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۳ بیش از یک میلیون تن کاغذ و مقوا با ارزشی بیش از یک میلیارد دلار از گمرک های ایران ترخیص شده است. که این مقدار واردات کاغذ و ترخیص کالا از کشورهای مختلفی شامل واردات از چین و خرید از چین، واردات از دانمارک، واردات از ترکیه، امارات متحده عربی، اسپانیا ، واردات از ایتالیا و واردات کالا از آلمان، جمهوری کره، فرانسه، هلند و کشور لهستان بوده است. تعرفه ی واردات کاغذ به کشور ایران حداقل پنج درصد می باشد که در هنگام ترخیص کالا در گمرک پیش از خروج کالا از گمرک و در جهت دریافت و صدور برگ سبز گمرکی و پته عبوری برای ارسال به انبار خریدار باید پرداخت شود.

همچنین شرکت ترخیص کارا با سابقه در ضمینه واردات ماشین آلات برش کاغذ و تجهیزات کارخانه جات  تولید کاغذ و انجام خدمات بازرگانی و مشاوره در خصوص امور گمرکی و ترخیص کالا در این خصوص به شرکت های تولیدی داخل کشور و شرکت های بازرگانی صادرات و واردات اقدام می نماید.

  • ترخیص کار ترخیص کالا
  • ۰
  • ۰

ترخیص ماشین آلات و واردات ماشین آلات

ترخیص ماشین آلات و واردات ماشین آلات : روزانه در گمرک تهران و گمرک سایر شهرها انواع و اقسام کالاهای وارداتی در حال ترخیص شدن می باشد. یکی از این محموله های وارداتی ماشین آلات می باشد. ماشین آلات متنوع با کاربری های گوناگون برای استفاده در صنایع مختلف در حجم بالا وارد ایران می شود و ترخیص ماشین آلات وارداتی توسط شرکت های بازرگانی صادرات و واردات و  شرکت های ترخیص کالا صورت می گیرد.

کدهای تعرفه ۸۴۰۱ تا ۸۴۸۷ مربوط به تمامی ماشین آلات و وسایل مکانیکی و اجزای آن ها می باشد. واردات ماشین آلات صنعتی متنوع به ایران از کشورهای اروپایی و آسیایی مختلفی صورت می گیرد و بسته به نوع ماشین آلات و کیفیت و قیمت آن ها شرکتهای بازرگانی واردات و صادرات و شرکت های وارد کننده این ماشین آلات را از کشورهای مختلف خریداری می کنند.

ترخیص ماشین آلات

ترخیص ماشین آلات و واردات ماشین آلات

یک گروه از ماشین آلاتی که در نیمه سال ۹۴ وارد کشور شده است ماشین آلات ودستگاه های به هم فشردن،شکل دادن یاقالب گیری سوختهای معدنی جامد،خمیرهای سرامیکی وسایر محصولات معدنی و ماشین های درست کردن قالب های ریخته گری ازماسه است.

ترخیص ماشین آلات و واردات ماشین آلات

بر اساس آمار به دست آمده می توان گفت که حجم واردات این دستگاه ها در سال ۱۳۹۳ بر اساس آمار منتشر شده گمرک جمهوری اسلامی ایران بیش از ۷۱ هزار تن با ارزش دلاری بیش از ۴۷۰ میلیون دلار بوده است که ۸۶% خرید از چین صورت گرفته است. در شش ماه نخست سال ۹۴ واردات ماشین آلات این گروه بیش از ۶۳ هزار تن بوده است که از لحاظ ارزش دلاری معادل بیش از ۳۸۸ میلیون دلار می باشد. در نیمه اول سال ۹۴ این محصولات ۱٫۸ درصد کل واردات کالا به ایران بوده اند. واردات ماشین آلات و دستگاه های به هم فشردن بیش تر طریق واردات  از چین، واردات از ایتالیا و خرید از  آلمان صورت می گیرد.

حمل و نقل این گونه کالاها بیش تر توسط شرکت های کشتیرانی و با کانتینرهای ۴۰ فوتی انجام می شود. در برخی موارد ماشین آلات توسط کامیون های حمل بار وارد گمرک های کشور شده و گاهی توسط هواپیما به گمرک فرودگاه امام خمینی واردات و ترخیص می شود. شرکت بازرگانی ترخیص کالا ترخیص کار  با ثبت سفارش وزارت بازرگانی و انجام امور ارسال ثبت سفارش گمرک در سامانه ی ثبت سفارش بازرگانی و سامانه جامع تجارت ایران با دریافت مجوز گمرکی و معافیت های گمرکی از سازمان صنعت، معدن و تجارت و با ثبت نام در سامانه ی بهین یاب و دریافت معافیت گمرکی تولیدکنندگان و شرکت های وارداتی مربوطه در زمینه واردات ماشین آلات از مراحل اولیه فرآیند واردات به ایران را هدایت می کند و با استفاده از ترخیص کاران خبره خود در گمرک تهران و سایر گمرک های کشور تشریفات گمرکی و امور ترخیص ماشین آلات صنعتی را به صورت تخصصی و در اسرع وقت انجام می دهد و کالاها و محموله های شرکت های واردات و صادرات کالا و شرکت های بازرگانی صادرات و واردات را با ترخیص از گمرک در اختیارشان قرار می دهد.

ترخیص ماشین آلات با ترخیص کارا

در پنج ماه اول سال ۱۳۹۵ واردات ماشین آلات صنعتی با کد تعرفه ۸۴۸۷ بیش از ۷۸ میلیون دلار بوده است که ۶۹ درصد واردات ماشین آلات از چین، ۱۳ درصد واردات ماشین آلات از امارات متحده، ۶ درصد واردات ماشین آلات از آلمان و ما بقی واردات از سایر کشورها بوده است که در دو نمودار زیر درصد ارزش دلاری و حجمی واردات ماشین آلات را از هر کشور نشان داده شده است.ترخیص کالا از گمرک بر اساس اطلاعات به دست آمده از گمرک در پنج ماه اول سال ۱۳۹۵ حجم واردات ماشین آلات صنعتی از کد تعرفه ۸۴۸۷۹۰ بیش از ۱۰ هزار تن بوده است که این میزان ۰٫۰۸ درصد کل واردات کالا در این دوره و از لحاظ ارزش دلاری ۰٫۴۶ درصد واردات کالا در این بازه زمانی بوده است.

بیش ترین میزان ترخیص ماشین آلات از گمرک شهید رجایی، گمرک یزد و گمرک تهران صورت گرفته است به صورتی که در این پنج ماه نخست سال ۹۵ از لحاظ حجمی، ۹۷ درصد ترخیص ماشین آلات از گمرک شهید رجایی، ۲ درصد ترخیص ماشین آلات از گمرک یزد و ۱% ترخیص ماشین آلات از گمرک تهران بوده است. ترخیص کار ها و حق العمل کار شرکت ترخیص کارا جهت انجام ترخیص ماشین آلات به صورت مستمر در این گمرک ها حضور داشته و خدمات تشریفات گمرکی و امور ترخیص را با بالاترین کیفیت و بهترین نحو انجام می دهند.

شرکت ترخیص کارا با سابقه طولانی در واردات ماشین آلات و آشنایی کامل به مجوزات موردی در خصوص  هر یک از انواع واردات ماشین آلات صنعتی و واردات ماشین آلات کشاورزی ، واردات ماشین آلات صنعت چاپ و واردات ماشین آلات نساجی از طریق خرید از چین ، واردات از آلمان و واردات از اروپا و دیگر نقاط جهان شما را یاری می نماید. شرکت ترخیص کارا با بنیان تحقیقاتی و علمی خود در خصوص واردات انوع تجهیزات کارخانه ای و واردات ماشین آلات صنایع تولیدی کشور شامل واردات تجهیزات صنایع فولاد و واردات ماشین آلات خطوط نورد ، واردات ماشین آلات تولید شمش فولاد و ماشین آلات بازیافت قراضه آهن و واردات کوره های ذوب فولاد ، واردات کوره های ذوب آلمینیوم و واردات کوره های ذوب فلزات از کشور ترکیه و از کشور هند و واردات کوره های قوس از کشور ایتالیا  و همچنین واردات انواع جرثقیل های سقفی برای استفاده در کارخانه های فولاد و واردات انواع وینچ جهت استفاده در صنایع از کشور آلمان و از کشور کره و لهستان بهره مند می باشد . این شرکت بازرگانی صادرات و واردات با ارائه خدمات فنی در امور خدمات بازرگانی بین الملل و خدمات مهندسی توانایی داشته و در مجموعه خود از حضور کارشناسان و متخصصان فنی و بازرگانی و مشاوران تولیدی و مشاوران امور بازرگانی و گمرکی برخوردار می باشد.

  • ترخیص کار ترخیص کالا
  • ۰
  • ۰

ترخیص ماشین آلات بافندگی و واردات ماشین آلات بافندگی

ترخیص ماشین آلات بافندگی و واردات ماشین آلات بافندگی :واردات ماشین آلات از کشورهای گوناگون همیشه یکی از مهم ترین انواع واردات کالا به ایران می باشد. گمرک جمهوری اسلامی سالانه آمارهای واردات و صادرات خود را منتشر کرده و بر اساس آن می توان هم ارزش دلاری و هم حجم صادرات و واردات را مورد بررسی قرار داد. همان گونه که می دانیم ماشین آلات در صنایع مختلف تولیدی به عنوان اصلی ترین و کلیدی ترین تجهیزات تولید تلقی می شوند. از آنجایی که طیف صنایع تولیدی بسیار گسترده می باشد در نتیجه ماشین آلات نیز بسیار متنوع بوده و با کاربری های گوناگونی که دارند مورد استفاده و واردات به کشور قرار می گیرند.

بر اساس آمار به دست آمده از گمرک ایران در ۵ ماهه اول سال ۱۳۹۵ حجم بالایی از واردات ماشین آلات به کشور انجام شده است که یکی از آن ها واردات ماشین های بافندگی تار و پود باف برای پارچه بافی به عرض بیش از ۳۰ cm از انواع بدون ماکو بوده است. در بیشتر موارد ماشین آلات بافندگی و ماشین آلات نساجی باخرید از چین و واردات از چین، واردات از ترکیه، واردات از آلمان، واردات از ایتالیا، واردات از بلژیک، واردات از هند، واردات از امارات متحده عربی، واردات از روسیه و  واردات از سوییس خریداری می شود و توسط شرکت های حمل و نقل بین المللی به مرزهای گمرکی ایران وارد گشته و توسط شرکت های ترخیص کالا از گمرک، نظیرشرکت بازرگانی ترخیص کالای ترخیص کارا ترخیص شده است.

ترخیص ماشین آلات بافندگی و واردات ماشین آلات نساجی و بافندگی

شرکت بازرگانی صادرات و واردات ترخیص کارا به عنوان یک شرکت واردات ماشین آلات نساجی و بافندگی با ارائه خدمات بازرگانی و مشاوره بازرگانی به تولید کنندگان داخلی اطلاعات لازم را در اختیارشان قرار می دهد و با انجام ثبت سفارش بازرگانی ماشین آلات بافندگی در سامانه ی ثبت سفارش وزارت بازرگانی زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین ثبت سفارش کالا ی ماشین آلات بافندگی در سامانه جامع تجارت ایران به دریافت مجوز واردات از بازرگانی مبادرت می نماید و علاوه بر این که به امور ترخیص کالا و تشریفات گمرکی تسلط  داشته با توجه به سوابق علمی و تجربی در اخذ و دریافت انواع مجوز واردات کالا به کشور و دریافت معافیت های گمرکی برای شرکت های دارای پروانه بهره برداری و شرکت های تولیدی از سازمان صنعت، معدن و تجارت با ثبت نام در سامانه ی بهین یاب و دریافت معافیت گمرکی خدمات خود را در اختیار تولیدکنندگان مربوطه در زمینه واردات ماشین آلات بافندگی ارائه می کند و در هنگام ترخیص کالا از گمرک آن ها را از پرداخت بخش عظیمی از هزینه های گمرکی معاف نموده و هزینه های تولید و رقابت شرکت ها را جبران می کند.

ترخیص ماشین آلات بافندگی

ترخیص ماشین آلات نساجی و بافندگی

همانگونه که می دانیم ماشین آلات تار و پود بافی در دو نوع ماکو دار و بدون ماکو توسط شرکت های بازرگانی صادرات و واردات به ایران وارد می شوند. ماکو همان ماسوره می باشد که در ماشین آلات ماکودار تعویض، ماسوره پیچی، نگهداری و تمیز کردن ماسوره ها همیشه منجر به کندی پروسه تولید و افت کیفیت پارچه و نخ می گردید علاوه بر این صدای بسیار بالایی که توسط این ماشین های بافندگی ایجاد می شود سبب شده تا واردات ماشین آلات بدون ماکو به کشور در سال های اخیر افزایش یابد.

ترخیص ماشین آلات نساجی و بافندگی از گمرک باید توسط ترخیص کار ماهر که بر کدهای تعرفه گمرکی تسلط دارند انجام شود. گمرک بر اساس کد تعرفه، هر کالا و محصولی که برای واردات به ایران به گمرک وارد می شود حقوق ورودی (Import Duty) دریافت می کند. کد تعرفه گمرکی واردات ماشین آلات بافندگی تار و پود باف پارچه بافی بدون ماکو ۸۴۴۶۳۰ می باشد و به آن پنج درصد حقوق ورودی تعلق خواهد گرفت.

طبق بررسی های انجام شده و بر اساس آمار و اطلاعات می توان گفت که در ۵ ماهه اول سال ۱۳۹۵ ارزش دلاری واردات ماشین آلات بافندگی بدون ماکو بیش از ۴۸ میلیون دلار بوده که ۶۴٫۵۹ درصد واردات ماشین آلات بافندگی از بلژیک، ۲۲٫۸۶ درصد واردات ماشین آلات نساجی از آلمان، ۶٫۱۱ درصد واردات ماشین آلات بافندگی از ترکیه، ۳٫۲۵ درصد واردات ماشین آلات نساجی از ایتالیا و ۱٫۸۱ درصد واردات ماشین آلات بافندگی از طریق خرید از چین و واردات از چین و مابقی از سایر کشورها صورت گرفته است. برای شفافیت بهتر در نمودار زیر میزان درصد واردات ماشین آلات نساجی و بافندگی خرید کالا از خارج از کشور را به تفکیک از هر کشور در نیمه ی اول سال ۱۳۹۵ نشان داده شده است.

واردات-ماشین-آلات-نساجی

واردات ماشین آلات نساجی

البته از لحاظ حجم واردات نیز این موضوع را مورد بررسی قرار داده ایم و در نمودار زیر حجم واردات ماشین آلات بافندگی از هر کشور به صورت مجزا نمایش داده شده است. همان گونه که مشاهده می کنید بیش ترین میزان ماشین آلات بافندگی با واردات از بلژیک، واردات از ترکیه، واردات از آلمان و واردات ایتالیا می باشد.

 واردات-ماشین-آلات-نساجی-بافندگی

واردات ماشین آلات نساجی بافندگی

ترخیص ماشین آلات نساجی و ترخیص ماشین آلات بافندگی با شرکت ترخیص کارا

گمرک شهید رجایی و معاونت واردات و ترانزیت گمرک تهران – گمرک شهریار – بیش ترین حجم واردات و ترخیص ماشین آلات بافندگی بدون ماکو را در این زمینه داشته اند به صورتی که حجم ترخیص ماشین آلات بافندگی از گمرک شهید رجایی بیش از ۲۱ هزار تن می باشد یعنی ۶۱٫۴۵% ترخیص ماشین آلات بافندگی پارچه بافی بدون ماکو از این گمرک صورت گرفته است. و به همین صورت حجم ترخیص ماشین آلات بافندگی از معاونت واردات و ترانزیت تهران بیش از ۱۰ هزار تن بوده است یعنی ۲۹٫۰۹% ترخیص ماشین آلات نساجی از گمرک تهران صورت گرفته است.

به طور کلی در ۵ ماه اول سال ۱۳۹۵  واردات ماشین الات بافندگی با کد تعرفه ۸۴۴۶۳۰  از لحاظ ارزش دلاری ۰٫۲۹ درصد کل واردات کالا به جمهوری اسلامی ایران بوده است.

  • ترخیص کار ترخیص کالا
  • ۰
  • ۰

ترخیص لاستیک و واردات لاستیک

ترخیص لاستیک و واردات لاستیک : لاستیک یکی از مهم ترین مواد اولیه در اکثر صنایع تولیدی محسوب می شود. لاستیک ها بسیار متنوع هستند و با کاربری های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. واردات لاستیک به ایران از کشورهای مختلفی صورت می گیرد.

ترخیص لاستیک از گمرک

بر اساس آمار ارائه شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران در پنج ماه اول سال ۱۳۹۵ میزان واردات لاستیک بیش از نه هزار تن با ارزش دلاری بیش از ۲۹ میلیون دلار می باشد. در این دوره بیش ترین میزان واردات لاستیک از چین به میزان چهار هزار تن با ارزش دلاری ۱۳ میلیون دلار بوده است و بعد از آن بیش ترین حجم واردات لاستیک از امارات متحده عربی و در مرحله بعد واردات از ترکیه، واردات از کره و هند می باشد که این آمار و ارقام در دو نمودار زیر نمایش داده شده است.

ترخیص لاستیک

ترخیص لاستیک

بر اساس این آمار می توان گفت که از لحاظ ارزش دلاری ۴۵ درصد واردات لاستیک از چین، ۱۷ درصد واردات لاستیک از امارات، ۱۱ درصد واردات لاستیک از ترکیه و ۶ درصد واردات لاستیک از هند و مابقی واردات لاستیک از سایر کشورها بوده است. بنابر این بزرگترین شرکای تجاری کشور در این ضمینه به ترتیب کشور چین ، ترکیه و هند می باشند. البته آمار و ارقام ارجاع یافته به کشور امارات عمدتا به صورت واسطه گری و  توسط شرکت های صادرات و واردات صورت گرفته و مبدا اصلی کالا را همان کشور های جنوب شرقی آسیا و یا بعضا اروپایی تشکیل می دهند.

 

ترخیص لاستیک و واردات لاستیک

ترخیص لاستیک واردات لاستیک

ترخیص لاستیک واردات لاستیک

پیرو نمودار ارائه شده می توان ملاحظه نمود که از لحاظ حجم واردات بیش ترین میزان واردات لاستیک از چین، ترکیه، جمهوری کره، امارات و هند بوده است. ثبت سفارش لاستیک جزو کالاهای معدودی است که با بخش نامه های مختلف و ممنوعیت ها دوره های گوناگون در ارتباط است و گاه با توجه به شرایط ثبت سفارش برخی از انواع این کالا با مجوز لازم صورت می پذیرد . البته نوع لاستیک و کاربری آن در صنایع و یا خودروی شخصی و ماشین آلات کشاوزی یا حتی لاستیک هواپیما می تواند شرایط گوناگون و مختلفی را ایجاد نماید. که بنا بر مورد خاص واردات شرکت ترخیص کالا ی ترخیص کار با تخصص در این حوزه اطلاعات کافی را ارائه می نماید. شرکت های بازرگانی صادرات و واردات و تولید کنندگان گرامی می توانند با ارتباط با مشاوران شرکت ترخیص کارا در خصوص واردات و بازرگانی لاستیک مشاوره بازرگانی و خرید و مشاوره گمرکی لازم را دریافت نمایند.

همان گونه که بیان کردیم لاستیک انواع گوناگونی دارد و برای هر نوع لاستیک کد تعرفه ی خاصی تعیین می شود. کدهای تعرفه لاستیک بین ۴۰۱۱۱۰ و ۴۰۱۳۹۰ متغیر می باشد. لاستیک چرخ از جنس کائوچوکه برای اتوبوسک ها واتومبیلک های باری به کارمیکرود به استثنای سایز ۵/۲۲ R 80315 که دارای کد تعرفه ۴۰۱۱۲۰ می باشد بیش ترین میزان واردات لاستیک در پنج ماه اول سال ۱۳۹۵ بوده است.

و پس از آن لاستیک هایی با کد تعرفه ی ۴۰۱۱۲۰ و ۴۰۱۱۶۲ به ترتیب بیش ترین میزان واردات لاستیک و ترخیص کالا ازگمرک بوده اند که کد ۴۰۱۱۲۰ متعلق به لاستیک روی چرخ کائوچویی برای اتوبوسک ها و اتومبیلک های باری به کار می رود با سایز ۵/۲۲ R 80315 و کد تعرفه ی ۴۰۱۱۶۲ مربوط به لاستیک رویی چرخ برای وسایل نقلیه کشاورزی به شکل استخوان شاه ماهی بدون تولید داخل می باشد. بنابراین لاستیک در واردات ماشین آلات و ترخیص ماشین آلات نیز می تواند جای داشته باشد و به عنوان مثال لاستیک های لیفتراک ها و دیگر ماشین آلات صنعتی نظیر جرثقیل های سقفی و …

بر اساس آمار و اطلاعات به دست امده از گمرک می توان گفت که در طی این دوره ی پنج ماهه بیش ترین میزان ترخیص لاستیک از گمرک شهید رجایی صورت گرفته است به صورتی که بیش از سه هزار تن لاستیک با ارزشی بیش از ۱۳ میلیون دلار به این گمرک وارد شده و توسط حق العمل کاران گمرکی و شرکت های ترخیص کار، ترخیص شده است.

البته شرکت های ترخیص کار در زمینه ی ترخیص لاستیک در سایر گمرک ها به خصوص در گمرک منطقه ویژه بوشهر، گمرک قشم، گمرک ارومیه و گمرک فرودگاه امام خمینی بسیار فعال بوده اند زیرا این گمرکات پس از گمرک شهید رجایی به ترتیب بیش ترین میزان ترخیص لاستیک را داشته اند. در نمودار زیر سهم هر یک از گمرکات کشور در ترخیص لاستیک از لحاظ ارزش دلاری نشان داده شده است.

ترخیص لاستیک با شرکت ترخیص کارا

بر اساس این آمار و ارقام دریافت شده از گمرک ایران می توان گفت که در جایگاه رتبه نخست با مقدار ۴۸ درصد ترخیص لاستیک از گمرک شهید رجایی و در مقام دوم با میزان ۱۴ درصد ترخیص لاستیک از گمرک بوشهر و در مقام سوم گمرک های کشور با میزان ۹ درصد ترخیص لاستیک از گمرک قشم و مقدار ۵ درصد ترخیص لاستیک از گمرک ارومیه و مابقی در سایر گمرکات کشور ترخیص شده اند.

ترخیص لاستیک از گمرک

ترخیص لاستیک از گمرک

شرکت بازرگانی صادرات و واردات ترخیص کار ا از پیش از مرحله ی انجام ثبت سفارش بازرگانی لاستیک با انجام مکاتبات و مذاکرات در جهت تعیین و منبع یابی وخرید کالا از خارج از کشور و بررسی و بازرسی شرکت ها و اعتبار برند موجود و بستن قرارداد خرید اقدام نموده و پس از دریافت پروفرما به عنوان یک شرکت ثبت سفارش بازرگانی با ثبت در سامانه ی ثبت سفارش وزارت بازرگانی و دریافت مجوز  واردات از وزارت صنعت، معدن و تجارت و ارسال ثبت سفارش گمرک در سامانه ی جامع تجارت ایران تا مرحله ی ترخیص کالا از گمرک و در این مورد ترخیص لاستیک در گمرک های مهم کشور به انجام خدمات ترخیص لاستیک ، بازرگانی و واردات لاستیک و واردات از چین و اروپا و واردات از ترکیه می پردازد و بازرگانان و تولیدکنندگان را در این امر یاری می کند. در صورت لزوم می توانید با دریافت خدمات بازرگانی و مشاوره بازرگانی در خصوص ترخیص و واردات کالا با مشاوران شرکت ترخیص کالا بازرگانی صادرات و واردات کارا ارتباط برقرار نمایید. 

  • ترخیص کار ترخیص کالا
  • ۰
  • ۰

ترخیص کاغذ کرافت و واردات کاغذ کرافت

ترخیص کاغذ کرافت و واردات کاغذ کرافت : یکی از کالاهایی که در حجم بالا به طور سالانه وارد کشور می شود کاغذ است. کاغذ دارای انواع مختلفی بوده و به صورت رول یا صفحه های تخت (شیت) توسط شرکت های حمل و نقل به گمرک های کشور وارد شده و در آن جا پس از طی مراحل تشریفات گمرکی توسط شرکت حق العمل کار و ترخیص کار گمرک یعنی شرکت ترخیص کار ا صورت می گردد.

شرکت ترخیص کارا از مرحله ی انجام ثبت سفارش کاغذ کرافت به عنوان شرکت ثبت سفارش کننده ی کالا در سامانه ثبتارش با اخذ مجوز بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و سامانه جامع تجارت ایران تا ترخیص کاغذ کرافت از گمرک به یاری واردکنندگان و تولید کنندگان کارتن در امر واردات می پردازد.

ترخیص کاغذ کرافت

ترخیص کاغذ کرافت

کاغذ روزنامه، مقوای پشت سفید و پشت طوسی، کاغذ کرافت، کاغذ فلوتینگ، مقوای دوبلکس، کاغذ کربن لس، کاغذ گلاسه و سایر کاغذها توسط بازرگانان در مواردی در خرید از چین و واردات از چین و واردات از آلمان و واردات از کره تامین خریداری و واردات شده و در گمرک جمهوری اسلامی ترخیص می گردد. یکی از مهم ترین این کاغذها کاغذ کرافت می باشد. کاغذ کرافت به کاغذهای قهوه ای رنگی گفته می شود که از خمیر پالپ تهیه شده باشد.

ترخیص کاغذ کرافت و واردات کاغذ کرافت

این نوع کاغذ علی رقم انعطاف بالا و ظاهر نازکی که دارد از استحکام بالایی در برابر پارگی برخوردار است و در صنایع بسته بندی، پاکت سازی، ساخت ساک های دستی، ساخت و تولید مقوا های چند لایه، تولید و ساخت کیسه های سیمان و کارتن سازی از آن استفاده می شود.

زمانی که خلوص خمیر کاغذ در کاغذ کرافت بالاتر باشد کیفیت کاغذ بهتر و قیمت آن افزایش می یابد. همانگونه که بیان کردیم رنگ این کاغذ قهوه ای می باشد اما نباید به تمام کاغذهای قهوه ای رنگ کاغذ کرافت گفت. همچنین با رنگ بندی خمیر، کاغذ کرافت سفید یا به اصطلاح بلیچ (Bleach) به دست می آید. کاغذ کرافت در وزن های مختلف وجود دارد و می توان با آن صدها نوع کاغذ و مقوا با ضخامت های گوناگون تولید کرد.

بر اساس آمار و اطلاعات به دست آمده از گمرک جمهوری اسلامی ایران، واردات و ترخیص  کالا ی کاغذ کرافت در سال ۱۳۹۳ به میزان ۱۸ هزار تن بوده است که این میزان معادل ۱۸ درصد از کل واردات کاغذ در این سال می باشد. همچنین ارزش دلاری  واردات کاغذ کرافت در سال ۹۳ بیش از ۱۳۸ میلیون دلار می باشد که ۱٫۱ درصد کل واردات کاغذ ایران را در برگرفته است.

همان گونه که می دانیم در گمرک به هر کالایی بر اساس شرایط و مشخصاتی که دارد کد تعرفه اختصاص داده می شود. کد تعرفه کاغذ کرافت بر اساس قشر زده شدگی، رنگ و ابعاد آن تعیین می شود و هنگام ترخیص کاغذ کرافت باید ترخیص کار اطلاعات جامعی در خصوص این کدهای تعرفه که بین ۴۸۰۴۱۱ تا ۴۸۰۴۵۹ متغیر است داشته باشد. حقوق ورودی کاغذ کرافت نیز بر اساس همین کدهای تعرفه، پنج و ۱۰ درصد می باشد.

کاغذ کرافت لاینر نوعی کاغذ کرافت می باشد که حداقل ۸۰ درصد آن از خمیر کاغذ تهیه می شود و مابقی آن ضایعات کاغذی می باشد. واردات کاغذ کرافت لاینر با هدف تولید در صنایع ورق و کارتن سازی مورد مصرف قرار می گیرد. این کاغذ در گرماژ های مصرفی مختلفی تولید می شود و به صورت رول هایی با عرض ۱۰۰ و ۲۵۰ سانتی متر در کانتینرهای ۲۰ فوتی حمل می شوند.

البته نوعی کاغذ کرافت لاینر نیز وجود دارد که ۱۰۰ درصد آن از ضایعات کاغذ تهیه می شود که تست لاینر نام دارد. جالب است بدانید که در سال ۹۳ کاغذ کرافت لاینر سفید نشده از لحاظ وزنی ۱۳ درصد کل واردات کاغذ ایران و ۷٫۹ درصد از ارزش دلاری کل واردات کاغذ کشور را به خود اختصاص داده است که این میزان واردات از چین بوده است.

ترخیص کار ان خبره شرکت ترخیص کار ا در گمرک های کشور به صورت مستمر حضور داشته و به صورت تخصصی در زمینه ترخیص کالا ی کاغذ کرافت در حال فعالیت هستند. این ترخیص کار ان با اشراف کامل به انواع کاغذهای وارداتی و تعرفه های آن ها در کوتاه ترین زمان می توانند محموله کاغذ بازرگانان را ترخیص نمایند.

همچنین آمار ارائه شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که در پنج ماه اول سال ۱۳۹۵ میزان واردات کاغذ کرافت بیش از ۴۶ هزار تن با ارزش دلاری بیش از ۲۷ میلیون دلار می باشد. بیش ترین میزان واردات در این بازه زمانی به ترتیب از طریق واردات از چین، جمهوری کره، واردات از روسیه و واردات از اسپانیا بوده است.

همانگونه که در نمودار نشان داده شده است ۴۴ درصد واردات کاغذ کرافت از چین، ۲۰ درصد واردات کاغذ کرافت از کره، ۷ درصد واردات کاغذ کرافت از روسیه، ۵ درصد واردات کاغذ کرافت از اسپانیا و ما بقی از سایر کشورها بوده است.

در این بازه ی زمانی ۸۵ درصد ترخیص کاغذ کرافت از گمرک شهید رجایی و ۸٫۸ درصد ترخیص کاغذ کرافت از گمرک نوشهر بوده است که این دو گمرک نسبت به سایر گمرک ها بیش ترین میزان ترخیص را داشته اند.

ترخیص کاغذ کرافت

جالب است بدانید که در ۵ ماه نخست سال ۹۵ بیش ترین میزان واردات کاغذ کرافت متعلق به واردات کاغذ کرافتلانیر، سفید نشده قشر نزده ، به شکل رول یا ورق با کد تعرفه ۴۸۰۴۱۱ با حقوق ورودی ۵ درصد بوده است به صورتی که ۴۴ درصد کل واردات کاغذ کرافت در این بازه را به خود اختصاص داده است و پس از آن کاغذ کرافت با کد تعرفه ی ۴۸۰۴۱۹و حقوق ورودی ۵ درصد یعنی سایرکرافت لانیر، قشر نزده ( به استثنای سفید نشده ) به شکل رول یا ورق می باشد به صورتی که ۳۹ درصد کل واردات کاغذ کرافت متعلق به این کد تعرفه می باشد.

همچنین ۱۰ درصد کل واردات کاغذ کرافت، کاغذکرافت برای کیسه های با ظرفیت زیاد سفید نشده قشر نزده به شکل رول یا ورق با کد تعرفه ی ۴۸۰۴۲۱ و حقوق ورودی ۵ درصد است توضیحات بیشتر و تخصصی در ضمینه با بهره گیری از دانش ترخیص کار گمرک در شرکت ترخیص کالا با انجام ترخیص کالا از گمرک با دقت صحت و حداقل زمان ممکن صورت می پذیرد.

نمودار زیر ارزش دلاری واردات و ترخیص کالا ی کاغذ کرافت های گوناگون را بر اساس کد های تعرفه آن ها در بازه ی زمانی پنج ماهه نخست سال ۹۵ نشان می دهد.

 

ترخیص کاغذ واردات کاغذ

  • ترخیص کار ترخیص کالا
  • ۰
  • ۰

ترخیص قالب پلاستیک و واردات قالب پلاستیک

ترخیص قالب پلاستیک و واردات قالب پلاستیک : یکی از مهم ترین تجهیزات و لوازمی که در کارخاتجات تولید محصولات پلاستیکی مورد استفاده است قالب می باشد. قالب نقش اصلی را در کیفیت محصولات این کارخانه های ایفا می کند. به عنوان مثال در کارخانه ی تولید ظروف یکبار مصرف و چندبار مصرف پلاستیکی از قالب های تزریقی و فشاری برای تولید محصولات خود استفاده می کنند که اکثر قالب ها وارداتی می باشند.

بر اساس تحلیل ها و آمار ارقام به دست آمده از گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۳ واردات قالب تزریقی و فشاری برای کائوچو یا پلاستیک بیش از ۲۰۰هزارتن با ارزش ۲۱ میلیون دلار و واردات قالب برای کائوچو و پلاستیک به غیر از نوع تزریقی و فشاری بیش از۱۵۰ هزارتن به ارزش ۲۲ میلیون دلار بوده است.

ترخیص قالب پلاستیک و واردات قالب پلاستیک

از لحاظ ارزش دلاری در سال ۱۳۹۳ بیش ترین میزان واردات قالب فشاری و تزریقی برای کائوچو یا پلاستیک از کشور چین بوده است که ۶۳ درصد واردات قالب را به خود اختصاص داده است و پس از آن ۸ درصد واردات قالب از کره، ۸ درصد واردات قالب از ترکیه، ۴ درصد واردات قالب از تایوان، ۴ درصد واردات قالب از امارات متحده عربی، ۳ درصد واردات قالب از سویس و مابقی از سایر کشوها صورت گرفته است.

ترخیص قالب پلاستیک

ترخیص قالب پلاستیک

در ۵ماهه اول سال ۱۳۹۵ میزان واردات قالب تزریقی و فشاری برای کائوچو و پلاستیک بیش از ۸۸ هزار تن بوده است و از لحاظ ارزش دلاری بیش از ۸ میلیون دلار می باشد که ۶۲٫۲ درصد واردات قالب از چین و ۱۲٫۰۲ درصد واردات از قالب ترکیه صورت گرفته است. قالب ها توسط بازرگانان از کشورهای گوناگون مانند چین، ترکیه، تایوان، کره، ایتالیا، امارات متحده عربی، آلمان و مالزی خریداری شده و وارد گمرکات ایران می گردد. درنیمه اول سال ۱۳۹۵، ۴۷٫۳۵ درصد ترخیص قالب از گمرک شهید رجایی صورت گرفته است و پس از آن بیش ترین میزان ترخیص از گمرک فرودگاه امام خمینی و معاونت واردات و ترانزیت تهران صورت گرفته است.

همانگونه که می دانیم هر کالایی برای واردات به ایران دارای کد تعرفه و حقوق ورودی می باشد، کد تعرفه واردات قالب ۸۴۸۰۷۱ می باشد و حقوق ورودی قالب تزریقی و فشاری برای کائوچو و پلاستیک بر اساس قوانین صادرات و واردات سال ۱۳۹۵، ۱۰ درصد است. در پنج ماهه نخست سال ۱۳۹۵ واردات قالب تزریقی و فشاری ۰٫۰۵ درصد کل واردات کالا به کشور بوده است.

ترخیص قالب پلاستیک با ترخیص کارا

شرکت بازرگانی ترخیص کار ا با ارائه مشاوره بازرگانی به تولید کنندگان داخلی به عنوان یک بازرگانی وارد کننده ی قالب اطلاعات لازم را در اختیارشان قرار می دهد و از مرحله انجام ثبت سفارش قالب در سامانه ی ثبتارش وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین ثبت سفارش قالب در سامانه جامع تجارت ایران  و علاوه بر این که به امور ترخیص و تشریفات گمرکی تسلط دارد و با توجه به سوابق و تجربه در اخذ و دریافت معافیت های گمرکی از سازمان صنعت، معدن و تجارت و با ثبت نام در سامانه ی بهین یاب و دریافت معافیت گمرکی تولیدکنندگان مربوطه در زمینه واردات قالب های مشابه به خصوص از کشورهای چین و ترکیه می تواند در اسرع وقت به ترخیص کالا از گمرک شهریار، گمرک غرب و گمرک شهید رجایی می پردازد.

زیرا عدم داشتن تجربه در زمینه ی ترخیص کالا منجر به بروز مشکلات و خطاهایی در روند ترخیص می گردد و بازرگانان متضرر خواهند شد. به همین سبب شرکت بازرگانی ترخیص کار ا با ترخیص کاران خبره و مستقر در گمرکات مهم و بزرگ کشور آماده ارائه مشاوره در امور بازرگانی، واردات و صادرات بوده و خدمات ترخیص کالا از گمرک را به بهترین نحو و در کم ترین زمان انجام خواهد داد.

  • ترخیص کار ترخیص کالا
  • ۰
  • ۰

ترخیص ورق استیل و بازرگانی ورق استیل

ترخیص ورق استیل و بازرگانی ورق استیل

واردات ورق استیل به ایران بر اساس آمار ارائه شده از گمرک جمهوری اسلامی ایران در ۵ ماه اول سال ۱۳۹۵ بیش از ۵۹ هزار تن با ارزش دلاری بیش از ۲۹ میلیون دلار می باشد. این میزان واردات ورق استیل ۱٫۷ درصد ارزش دلاری و ۴٫۵ درصد حجم کل واردات کالا در این ۵ ماه می باشد.

ورق استیل از جمله کالاهایی است که در صنایع مختلف کاربردهای فراوانی دارد و با ضخامت های گوناگون به شکل رول یا شیت به صورت سرد نورد یا گرم نورد وارد کشور می شود. در پنج ماه نخست سال ۹۵ بیش ترین حجم واردات استیل از طریق واردات از تایوان، خرید از چین و واردات از چین، کره، واردات از ترکیه و امارات متحده عربی بوده است که به صورت دقیق در نمودار نشان داده شده است.

ترخیص ورق استیل

ترخیص ورق استیل

بر اساس آمار می توان گفت که از لحاظ حجمی، ۴۲ درصد واردات استیل از تایوان، ۲۵ درصد واردات استیل از چین، ۱۶ درصد واردات استیل از کره، ۴ درصد واردات ورق استیل از ترکیه، ۴ درصد واردات استیل از امارات عربی و مابقی از سایر کشورها بوده است.

همچنین بر اساس ارزش دلاری، سهم واردات و ترخیص ورق استیل از هر کشور را می توان گفت که ۴۳ درصد واردات و ترخیص استیل از تایوان، ۲۳ درصد واردات ورق استیل از چین، ۱۹ درصد واردات و ترخیص استیل از کره، ۳ درصد واردات استیل از ترکیه، ۳ درصد واردات از دبی و مابقی از سایر کشورها می باشد.

شرکت بازرگانی ورق استیل و ترخیص ورق استیل شرکت ترخیص کارا

همان گونه که در رابطه با خدمات بازرگانی ورق استیل و ترخیص ورق استیل بیان شد ورق استیل در ضخامت های گوناگون و با طرح های مختلفی تولید می شود و بر اساس مشخصه های خاص هر کدام کد تعرفه ای به آن ها تعلق می گیرد تا در گمرک، امور ترخیص کالا و تشریفات گمرکی دقیق تر انجام شود. همچنین ترخیص کار وحق العمل کار گمرکی بر اساس این کد تعرفه ها بتوانند فعالیت های مربوط به ترخیص کالا را انجام دهند. با توجه به مقررات صادرات و ورادات مصوب سال ۱۳۹۵ واردات انواع ورق استیل تحت کد تعرفه ۷۲۱۹ تا ۷۲۲۰ صورت می گیرد.

قابل توجه است که بیش ترین میزان ورادات ورق استیل از لحاظ حجمی مربوط به کد تعرفه ی ۷۲۱۹ یعنی محصولات از فولاد زنگ نزن تخت فقط سرد نورد شده، با پهنای ۶۰۰mm یا بیشتر به ضخامت ۵/۰ لغایت ۱mm می باشد که ۳۵ درصد واردات و ترخیص ورق استیل در این دوره ی پنج ماهه را به خود اختصاص داده است.

بعد  از این نوع استیل بیش ترین میزان واردات استیل مربوط به محصولات از فولاد زنگ نزن تخت فقط سرد نورد شده ، با پهنای ۶۰۰mm یا بیشتر به ضخامت ۱ لغایت ۳mm با کد تعرفه ی ۷۲۱۹ با حقوق ورودی ۵ درصد می باشد که ۲۲ درصد کل واردات استیل در این مدت بوده و ۱۷ درصد واردات ورق استیل مربوط به محصولات از فولاد زنگ نزن تخت نورد شده، با پهنای ۶۰۰mm، یا بیشتر که در جای دیگر ذکر نشده، با کد تعرفه ۷۲۱۹ و حقوق ورودی ۵ درصد می باشد.

همچنین ورق استیل با کد تعرفه ۷۲۱۹۳۵ یعنی محصولات از فولاد زنگ نزن تخت فقط سرد نورد شده، با پهنای ۶۰۰mm یا بیشتر به ضخامت کمتر از ۵/۰ mm در این بازه زمانی ۱۱ درصد کل واردات ورق استیل را به خود اختصاص داده است و ۱۵ درصد واردات ورق استیل از سایر کدهای تعرفه می باشد.

انجام ثبت سفارش ورق استیل توسط شرکت ثبت سفارش کننده ی ترخیص کارا به  در سامانه ثبتارش با اخذ مجوز بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و سامانه جامع تجارت ایران به بهترین شکل انجام می گردد و دریافت کد فیدا ی فروشنده ی کالا در اسرع وقت و انجام اظهار حمل و تعیین منشا ارز پس از واردات کالا توسط این شرکت صورت می گیرد.

ترخیص کالای بازرگانی ورق استیل و ترخیص ورق استیل

زمانی که ورق های استیل در کانتینرهای ۲۰ فوتی وارد گمرک ایران می شوند شرکت های ترخیص کار مانند شرکت خدمات بازرگانی ترخیص کارا فعالیت خود را در گمرک توسط ترخیص کار گمرکی آغاز کرده و پس از طی تشریفات گمرکی ورق استیل ترخیص شده را جهت ارسال به انبار صاحب کالا بارگیری می نمایند و یا محموله را تحویل نماینده قانونی صاحب کالا می دهند. همان گونه که می دانیم ورق استیل از کشورهای مختلفی خریداری شده و وارد گمرکات مختلفی می گردد و در آنجا توسط ترخیص کار و حق العمل کار گمرکی یا کارگزاری گمرک ترخیص می شود.

در ۵ ماه نخست سال ۱۳۹۵ بیش ترین میزان ترخیص ورق استیل از لحاظ حجمی به ترتیب با ترخیص از گمرک شهید رجایی، گمرک سیرجان، ترخیص از گمرک بازرگان و معاونت واردات و ترانزیت تهران یا ترخیص از گمرک شهریار بوده است. همچنین از لحاظ ارزش دلاری می توان بیان کرد که ۹۲ درصد ترخیص استیل از گمرک شهید رجایی، ۳ درصد ترخیص از گمرک سیرجان، ۲ درصد ترخیص استیل از طریق ترخیص کالا از گمرک تهران، ۱ درصد ترخیص از گمرک بازرگان و مابقی ترخیص ورق استیل در سایر گمرکات کشور صورت گرفته است.ترخیص کالا از گمرک

  • ترخیص کار ترخیص کالا
  • ۰
  • ۰

ترخیص کالا از گمرک بندر انزلی

ترخیص کالا از گمرک بندر انزلی

در سراسر کشور ایران گمرک های مختلفی وجود دارد که در امر واردات و صادرات بسیار فعال می باشند. گمرک بندر انزلی بزرگ ترین و فعال ترین گمرک شمال کشور در حاشیه جنوبی دریای خزر می باشد. این گمرک به دلیل موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به بنادر مهم روسیه، ترکمنستان و آذربایجان از اهمیت خاصی برخوردار است.ترخیص کالا از گمرک بندر انزلی با توجه به مشخصه های این بندر و حجم بار وارد شده توسط شرکت های بازرگانی واردات و صادرات کشورهای همسایه، از اهمیت فراوانی برخوردار می باشد.

ترخیص کالا از گمرک بندر انزلی

گمرک بندر انزلی بیش تر گمرک فله ای می باشد و بر اساس آخرین آمار به دست آمده از گمرک جمهوری اسلامی ایران در پنج ماه نخست سال ۱۳۹۵ بیش از ۱۱۵ میلیون تن واردات کالا به این گمرک صورت گرفته است که از لحاظ ارزش معادل بیش از ۷۶۰ میلیون دلار می باشد.

این حجم واردات کالا به گمرک بندر انزلی سبب شده تا در این بازه زمانی گمرک انزلی رتبه سوم (از لحاظ حجم واردات) را در میان گمرکات ایران داشته باشد. به عبارتی ۹ درصد حجم واردات و ترخیص کالا از بندر انزلی صورت گرفته است. از مزایای گمرک بندر انزلی می توان به فاصله ۳۵ کیلومتری آن تا فرودگاه بین المللی و دسترسی های زمینی به سایر استان های کشور اشاره کرد. همچنین این بندر به بزرگ ترین ذخایر نفت و گاز دریای خزر بسیار نزدیک بوده که خود امتیاز ویژه ای برای این بندر محسوب می شود.

ترخیص کاران و حق العمل کار گمرکی شرکت بازرگانی ترخیص کارا که در این گمرک فعالیت می کنند به امور ترخیص اشراف کامل داشته و کالاها را در کم ترین زمان و بهترین کیفیت ترخیص نموده و در اختیار صاحب کالا قرار می دهند. مساحت این بندر ۱۴ هزار و ۲۰۰ متر مربع بوده و مجهز به انبار مسقف برای کالاهای فله و غلات، انبار هانگار برای محموله های جنرال کارگو غلات، انبار کانتینری TEU و انبار روباز برای محموله های جنرال کارگو می باشد که در مجموع مساحت این انبارها ۲۲ هزار و ۱۵۱ مترمربع می باشد.

بندر انزلی دارای ۱۰ اسکله به عمق ۵٫۵ متر بوده که برای کاربری های گوناگون همانند آهن آلات، کانتینری، چوب، مواد نفتی و خدمات بازرگانی طراحی شده اند. همان گونه که بیان شد، نزدیک بودن گمرک انزلی به بنادر روسیه باعث شده تا بیش ترین میزان واردات کالا به گمرک بندر انزلی از روسیه باشد. بر اساس آمار ارائه شده از گمرک در نیمه نخست سال ۱۳۹۵ بیش ترین میزان واردات و ترخیص کالا در گمرک انزلی از روسیه بوده است به صورتی که ۳۹ درصد واردات (از لحاظ حجمی) معادل ۶۳ درصد ارزش دلاری واردات به این گمرک از روسیه صورت گرفته است.

جالب است بدانیم که در گمرک انزلی پس از روسیه، بیش ترین میزان واردات از امارات متحده عربی بوده است که ۱۹ درصد حجم واردات و ترخیص کالا از گمرک بندر انزلی از امارات صورت گرفته است که از لحاظ ارزش دلاری معادل ۳۵ درصد می باشد. شرکت  ترخیص کارا به صورت حرفه ای به ترخیص کالا از گمرک بندر انزلی مبادرت نموده و توسط ترخیص کار و کارگزار گمرکی و خبره خود تشریفات گمرکی را جهت ترخیص کالا به سرانجام می رساند. از آن جا که امور ترخیص یک تخصص حرفه ای می باشد به تجار و شرکت های تولیدی و شرکت های بازرگانی صادرات و واردات پیشنهاد می شود که امور ترخیص کالا را به دست ترخیص کاران این شرکت بسپارند تا روند واردات و ترخیص به نحو احسن صورت پذیرد. همچنین تجار با دریافت مشاوره بازرگانی از متخصصین شرکت بازرگانی کارا در زمینه ی صادرات و واردات می توانند با اطمینان بیش تری فعالیت های خود را انجام دهند.

  • ترخیص کار ترخیص کالا
  • ۰
  • ۰

ترخیص کالا از گمرک پست

ترخیص کالا از گمرک پست

برخی از بسته های پستی که به صورت های گوناگون پستی و پست پاراسل و خرید از خارج به کشور وارد می گردند در گمرک پست به دلیل عدم پذیرش ارزش یا نوع کالا به عنوان کالای غیر تجاری باید مورد ترخیص کالا از گمرک پست تهران قرار بگیرند. بعضا ارائه استاندارد و دریافت رای نظر کمیسیون ها جهت ترخیص برای این قبیل کالا ها ضرورت میابد.

البته این دست کالاها جدا از کالاهایی هستند که از طریق دی اچ ال و یا تی ان تی و دیگر پست های سریع به گمرک فردوگاه امام خمینی وارد شده و  پیش از ترخیص کالا قبض انبار دریافت می کنند.

ترخیص کالا از گمرک پست

ترخیص کالا از گمرک پست

بر اساس آمار به دست آمده از گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۵ میزان واردات و ترخیص کالا از گمرک پست ۳۹۹۱ کیلوگرم بوده است که این میزان از لحاظ ارزش دلاری در حدود ۵۸۵ هزار دلار یعنی بیش از یک میلیارد و ۸۳۷ هزار تومان بوده است.

واردات کالا به گمرک پست از کشورهای گوناگونی صورت می گیرد. در طی سال ۹۵ بیش ترین میزان واردات کالا از تایوان معادل ۱۹۲۶ کیلوگرم و پس از آن بیش ترین میزان واردات کالا از کره معادل ۱۰۰۶ کیلوگرم بوده است. اما بیشترین میزان ترخیص کالا از گمرک پست از لحاظ ارزش دلاری متعلق به واردات از ایتالیا بوده که معادل ۱۳۸ هزار دلار می باشد.

کالاها می توانند به چند طریق توسط پست وارد مرزهای گمرکی ایران شوند. یعنی کالا می تواند در قالب هدیه یا سوغات، کالا و بار همراه مسافر و واردات قطعی به گمرک پست جهت ترخیص اظهار شود.

بیشتر بخوانید: شرکت ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه

در سال ۹۵ واردات پلاتین ها و سوزن های مصرفی با کد تعرفه ۸۴۴۸ بیش ترین میزان واردات کالا به گمرک پست تهران بوده است . به صورتی که ۸۶۱ کیلوگرم از این کالا با ارزش دلاری بیش از ۱۰۸ هزار دلار جهت ترخیص از طریق پست بین المللی به ایران واردات شده است.

شرکت بازرگانی و ترخیص کارا به عنوان ارائه دهنده خدمات ترخیص کار ی از گمرک های کشور جهت تامین نیاز شرکت های واردات و صادرات به ارائه خدمات بازرگانی و ترخیص کالا می پردازد.

به طور کلی بر اساس مطالعه آمار ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ماه سال ۹۵ می توان بیان کرد که در این سال تنها ۱۰۷ مرتبه واردات کالا و ترخیص کالا از گمرک پست به صورت رویه تجاری به کشور صورت گرفته است.

  • ترخیص کار ترخیص کالا
  • ۰
  • ۰

واردات کالا

شرکت واردات کالا

واردات کالا و صادرات کالا از جذاب ترین فعالیت های بازرگانی می باشند. تاجران و شرکت های بازرگانی صادرات و واردات فراوانی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.  البته این نکته را نباید فراموش کرد که تجارت کاری تخصصی است و برای موفقیت در آن نیاز به دانش و تجربه کافی می باشد. شرکت ترخیص کارا به عنوان یک شرکت بازرگانی و به عنوان ترخیص کار رسمی گمرک ایران با کمک تیم حرفه ای خود و با دانش کافی در زمینه بازرگانی و بازاریابی وترخیص کالا خدمات فراوانی را در زمینه صادرات و واردات کالا به بازرگانان ارائه می نماید.

زمانی که یک شرکت واردات صادرات یا تولید کننده اعم از شخص حقیقی یا حقوقی تصمیم می گیرد کالا یا محصولی را با سفارش از خارج به کشور وارد نماید اید با کلیات و اصول واردات کالا آشنایی داشته باشد و یا از مشاوره شرکت های خدمات بازرگانی و کمک شرکت های بازرگانی واردات و صادرات و شرکت ترخیص کالای متخصص در این خصوص بهره ببرد، در غیر این صورت ممکن است در روند واردات کالا از خارج از کشور به ایران، بدون بهره مندی از خدمات بازرگانی و مشاوره از ترخیص کار خبره در مراحل ترخیص کالا از گمرک های کشور با مشکلات فراوانی مواجه شود و به ناچار هزینه های مازادی را برای رهایی از مشکلات علاوه بر زمان تلف شده صرف نماید.

واردات کالا

واردات کالا , قوانین واردات کالا

مراحل واردات کالا در شرکت های وارد کننده

شرکت های وارد کننده بایستی اشراف کافی به قوانین و مقررات صادرات و واردات به کشور داشته باشند. اشراف به قوانین واردات کالا به ایران در حوزه تخصص شرکت های خدمات بازرگانی و شرکت واردات صادرات می باشد. در ابتدای امر تولید کننده ، بازرگان ، شرکت واردات یا خریدار بنا به دلایل و شرایطی که دارد، نیازی را در بازار احساس می کند و متوجه می شود که می تواند با استفاده از روابط یا با استفاده از مشتری های خود کالای مدنظر را به بازار موجود وارد و از منافع آن بهره ببرد. یا بنا به نیاز سنجی و امکان سنجی ها در شرکت های تولیدی و تحقیقات بازار ( market research ) یا شم تجاری بازرگان تشخیص می دهد که موعد واردات کالایی خاص فرا رسیده است. در این حالت مطالعه اندازه بازار مورد نظر و بخش بندی بازار و سهم رقبا از بازار، شناخت میزان تقاضا و مصرف و درک ضرورت نیاز مردم به آن کالا پیش از واردات از دیگر کشور ها باید مورد بررسی قرار گیرد و با توجه به درآمد و مصرف سرانه می توان متوجه شد که مردم به چه اندازه حاضر به پرداخت هزینه برای آن کالای خاص می باشند و این امر در کنار برآورد هزینه های بازرگانی و واردات کالا نهایتا منجر به برآورد صحیحی از واردات کالا ایجاد می نماید.

در گام بعدی شرکت واردکننده یا تولید کننده باید تصمیم بگیرد که کالای مورد نظر خود را از کدام کشور مبدا وارد نماید. البته در خصوص کالاهایی که دارای برند و نام تجاری مشخص هستند کار بازرگان آسان تر است زیرا از قبل مشخص می شود که کدام برند را باید از کدام کشور مبدا خریداری نمود. به عنوان مثال شرکت های پتروشیمی اعلام می کنند که به کالای خاصی با نام تجاری و برند معینی نیاز دارند، در این حالت شرکت بازرگانی واردات کالا را با توجه به برند آن از کشور مورد نظر انجام می دهد. این خلاصه ای بود از کلیات مراحل واردات کالا در شرکت واردکننده.

حال در صورتی که شرکت صادرات و واردات یا شرکت تولیدی، کشور خاصی را به منظور واردات مد نظر نداشته باشد باید تصمیم گرفت که واردات از کدام کشور چرا و چگونه انجام گردد؟ البته برخی از کالاها دارای برند مبدا هستند به عنوان مثال شلوار جین با واردات از ترکیه تامین می شود یا واردات ماشین آلات صنعتی در کارخانه های با سطح تکنولوژی بالا با واردات از آلمان صورت می گیرد، یا واردات شیرآلات و صنایع پمپ سازی با واردات از ایتالیا انجام می شود. به عنوان مثال در صورتی که کسی تمایل به واردات اسباب بازی داشته باشد می بایست واردات خود را از شانتو چین انجام دهد. شرکت ترخیص کارا می تواند اطلاعات و داده های دقیق را در خصوص واردات کالا اعم از واردات کالا از چین ، واردات کالا از ترکیه ، واردات کالا از اروپا و … را به مشتریان خود بدهد به گونه ای کدام کالا را از کدام مبدا تامین نماید و پیچیدگی ها و منافع هریک ارائه خواهد کرد.

همچنین نمایندگان شرکت ترخیص کارا در کشورهای ترکیه، چین و کشورهای اروپایی مانند هلند ، آلمان و ایتالیا می توانند تولیدکنندگان و فروشندگان را شناسایی کرده، و با مذاکرات و جلسات متعدد با فروشندگان فهرستی از شرایط فنی، شرایط قیمتی، شرایط برند آن ها برای بازرگان و تجار و تولید کنندگان در ایران تهیه کنند و بازرگان می تواند برای کالا مورد نظر خود در خصوص واردات از یکی از این کشورها تصمیم گیری کند، شرکت ترخیص کارا به وکالت از طرف بازرگان یا تاجر عقد قرار داد را با شرکت های فروشنده مورد نظر انجام می دهد.

اخذ نمایندگی در واردات کالا

بازرگان در مراحل بعدی می تواند اقدام به اخذ نمایندگی نماید. شرکت بازرگانی ترخیص کار ا با مشاوره بازرگانی و راهنمایی های لازم می تواند خدماتی همچون اخذ نمایندگی مونوپول یا انحصاری بودن نمایندگی در کشور مقصد، ثبت نمایندگی در سازمان های ایرانی جهت جلوگیری از واردات کالا توسط اشخاص دیگر را ارائه می نماید.

باید به این نکته اشاره کرد که قبل از عقد قرار داد مبادله نمونه محصول باید صورت پذیرد و شرکت های وارداتی نمونه محصولی که شرکت ترخیص کارا از فروشنده دریافت می کند را بررسی می نمایند و در صورتی که نمونه محصول مورد تایید شرکت واردات و صادرات باشد، عقد قرار داد و اخذ نمایندگی صورت خواهد گرفت.

پس از تایید بازرگان یا شرکت واردکننده ، فروشنده اقدام به ارائه پروفرما می کند و با انجام مذاکرات، جلسات حضوری و چانه زنی ها ضمنت عقد قرار داد خرید کالا از خارج صورت می گیرد و شرکت ترخیص کارا در این مرحله خدمات ثبت سفارش کالا در سامانه ثبتارش و سامانه جامع تجارت را انجام میدهد.

امور بانکی و ارزی در واردات کالا

همچنین امور بانکی یعنی دریافت تخصیص ارز دولتی و انتقال پول بانکی و حواله به صورت پیش پرداخت و سایر خدمات پرداخت از جمله حواله جات ارزی، استفاده از ارز دولتی، استفاده از ارز موجود در خارج از کشور مربوط به بازرگان یا شرکت واردات، انتقال ارز توسط صرافی مورد تایید شرکت ترخیص کارا صورت می گیرد. البته در صورتی که شرکت تولیدی ایرانی یا بازرگان ایرانی وثیقه مناسب داشته باشد، شرکت ترخیص کارا با مذاکره با بانک می تواند انتقال پول به روش های اعتباری را هم برای شرکت های واردکننده تامین نماید.

بنا بر این بخشی از پول به حساب فروشنده واریز می گردد و فروشنده در صورت عدم وجود کالا در انبار خود اقدام به تولید محصول می نماید و در همین حین نماینده شرکت بازرگانی ترخیص کارا می تواند به بازرسی از تولید در مبدا بپردازد. سپس زمانی که کالا آماده شد مرحله بارگیری صورت می گیرد. در هنگام بارگیری شرکت ترخیص کارا، کانتینر یا وسیله ای که باید به انبار تولیدکننده برود را هدایت می کند و بار و محموله را بارگیری کرده و بر بارگیری نظارت کافی – انجام بازرسی در حین بارگیری – می نماید، اسناد مبدا را صادر و به صدور آن از طرف فروشنده نظارت می کند و اسناد مورد تایید در ایران را از فروشنده مطالبه می نماید و بر درستی و صحیح بودن آن ها دقت می کند. اسناد از طریق پست یا به همراه خود وسیله حمل بار به ایران ارسال می شوند و پس از تایید خریدار کالا با وکالت از طرف او اقدام به ترخیص کالا می نماید.

نهایتا پس از واردات کالا به ایران یعنی زمانی که کالا از بنادر وارد گمرک می شوند شرکت ترخیص کار ا مجوزها، اسناد و مدارکی را که از قبل آماده کرده و امور مربوط به ترخیص کالا از گمرک را در حداقل زمان انجام می دهد.

بار و محموله با توجه به ثبت انباری که در سامانه انبار توسط شرکت ترخیص کارا صورت گرفته به انبار بازرگان ، شرکت واردات صادرات یا خریدار ارسال می گردد. تمامی این مراحل زیر نظر شرکت ترخیص کار ا با دقت و صحت کامل صورت می پذیرد.

تعرفه واردات کالا به کشور

با توجه به تغییرات سالانه کتاب تعرفه ، واردات کالا تحت تاثیر مستقیم قرار می گیرد. بازرگانان و شرکت های وارداتی کالا می توانند جهت دریافت خدمات بازرگانی و کسب اطلاعات تعرفه ای و ارزشی مربوط به کالا تماس بگیرند.

واردات کالا از مبادی مختلف

واردات کالا از اروپا

کشورهای اروپایی به عنوان یکی مبادی صادرات به ایران می باشند. واردات کالا از اروپا شامل محصولات متنوعی از قبیل خودرو ، دارویی ، آرایشی و بهداشتی ، پوشاک ، تکنولوژی ، صنعت و … می باشد. سهم هر کدام از کشورها در واردات از اروپا بسته به کالاهایی که بازرگانان ایرانی وارد می کنند متفاوت است. به عنوان مثال سهم واردات کالا از کشور آلمان بیشتر صنعتی می باشد و یا برای کشوری مثل فرانسه خودرو می باشد. قوانین و رویه های مربوط به واردات از اروپا تابع ضابطه ها و تعرفه های مشخص گمرکات ایران است.

واردات کالا از چین

واردات کالا از چین

واردات از چین به ایران بر اساس آمار ارئه شده توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۴ معادل ۱۴٫۴۷ درصد و سهم ارزش دلاری آن ۲۵٫۲۲ درصد بوده است. در سال ۱۳۹۵ سهم وزنی واردات کالا از چین ۱۳٫۳۳ درصد و سهم ارزش دلاری آن ۲۴٫۶۲ درصد می باشد. به عبارت دیگر در سال ۹۵ حجم واردات از چین بیش از ۴۴۵۱ هزار تن با ارزش بیش از ۱۰۷۵۳ میلیون دلار بوده است. شرکت ترخیص کارا تمامی فعالیت ها و امور مربوط به واردات کالا از چین را به نحو احسن و با بالاترین دقت و کیفیت و نیز سریعترنی زمان انجام می دهد.

واردات کالا از ترکیه

واردات کالا از ترکیه

باتوجه به آخرین آمار ارائه شده از گمرک ایران در سال ۱۳۹۵ واردات از ترکیه جزء ۵ واردات برتر از کشورهای مختلف می باشد، به صورتی که حجم واردات کالا از ترکیه به بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تن رسیده بود و از لحاظ ارزش دلاری این مقدار معادل بیش از دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار کالا می باشد. قوانین واردات کالا از ترکیه مانند سایر رویه های واردات کالا به ایران می باشد البته این به جز بخشی از کنوانسیون ها و بخش نامه های تسهیل کننده گمرکی و البته گه گاه کدورت هایی در بخش حمل و نقل و عوارض راه می باشد.

  • ترخیص کار ترخیص کالا