ترخیص کالا

شرکت ترخیص کالای ترخیص کارا به عنوان ترخیص کار رسمی از گمرگ ایران

ترخیص کالا

شرکت ترخیص کالای ترخیص کارا به عنوان ترخیص کار رسمی از گمرگ ایران

شرکت ترخیص کالای کارا ترخیص در خصوص ترخیص کالای بازرگانان گرامی با سابقه فعالیت بیست ساله مشغول است. شرکت ترخیص کالای کارا ترخیص در جهت اشاعه اطلاعات و آگاهی بازرگانان از فرآیند و مراحل ترخیص کالا آخرین اخبار گمرک و ترخیص کالا و بخشنامه ها را منتشر می کند

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

ترخیص کاغذ کرافت و واردات کاغذ کرافت

ترخیص کاغذ کرافت و واردات کاغذ کرافت : یکی از کالاهایی که در حجم بالا به طور سالانه وارد کشور می شود کاغذ است. کاغذ دارای انواع مختلفی بوده و به صورت رول یا صفحه های تخت (شیت) توسط شرکت های حمل و نقل به گمرک های کشور وارد شده و در آن جا پس از طی مراحل تشریفات گمرکی توسط شرکت حق العمل کار و ترخیص کار گمرک یعنی شرکت ترخیص کار ا صورت می گردد.

شرکت ترخیص کارا از مرحله ی انجام ثبت سفارش کاغذ کرافت به عنوان شرکت ثبت سفارش کننده ی کالا در سامانه ثبتارش با اخذ مجوز بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و سامانه جامع تجارت ایران تا ترخیص کاغذ کرافت از گمرک به یاری واردکنندگان و تولید کنندگان کارتن در امر واردات می پردازد.

ترخیص کاغذ کرافت

ترخیص کاغذ کرافت

کاغذ روزنامه، مقوای پشت سفید و پشت طوسی، کاغذ کرافت، کاغذ فلوتینگ، مقوای دوبلکس، کاغذ کربن لس، کاغذ گلاسه و سایر کاغذها توسط بازرگانان در مواردی در خرید از چین و واردات از چین و واردات از آلمان و واردات از کره تامین خریداری و واردات شده و در گمرک جمهوری اسلامی ترخیص می گردد. یکی از مهم ترین این کاغذها کاغذ کرافت می باشد. کاغذ کرافت به کاغذهای قهوه ای رنگی گفته می شود که از خمیر پالپ تهیه شده باشد.

ترخیص کاغذ کرافت و واردات کاغذ کرافت

این نوع کاغذ علی رقم انعطاف بالا و ظاهر نازکی که دارد از استحکام بالایی در برابر پارگی برخوردار است و در صنایع بسته بندی، پاکت سازی، ساخت ساک های دستی، ساخت و تولید مقوا های چند لایه، تولید و ساخت کیسه های سیمان و کارتن سازی از آن استفاده می شود.

زمانی که خلوص خمیر کاغذ در کاغذ کرافت بالاتر باشد کیفیت کاغذ بهتر و قیمت آن افزایش می یابد. همانگونه که بیان کردیم رنگ این کاغذ قهوه ای می باشد اما نباید به تمام کاغذهای قهوه ای رنگ کاغذ کرافت گفت. همچنین با رنگ بندی خمیر، کاغذ کرافت سفید یا به اصطلاح بلیچ (Bleach) به دست می آید. کاغذ کرافت در وزن های مختلف وجود دارد و می توان با آن صدها نوع کاغذ و مقوا با ضخامت های گوناگون تولید کرد.

بر اساس آمار و اطلاعات به دست آمده از گمرک جمهوری اسلامی ایران، واردات و ترخیص  کالا ی کاغذ کرافت در سال ۱۳۹۳ به میزان ۱۸ هزار تن بوده است که این میزان معادل ۱۸ درصد از کل واردات کاغذ در این سال می باشد. همچنین ارزش دلاری  واردات کاغذ کرافت در سال ۹۳ بیش از ۱۳۸ میلیون دلار می باشد که ۱٫۱ درصد کل واردات کاغذ ایران را در برگرفته است.

همان گونه که می دانیم در گمرک به هر کالایی بر اساس شرایط و مشخصاتی که دارد کد تعرفه اختصاص داده می شود. کد تعرفه کاغذ کرافت بر اساس قشر زده شدگی، رنگ و ابعاد آن تعیین می شود و هنگام ترخیص کاغذ کرافت باید ترخیص کار اطلاعات جامعی در خصوص این کدهای تعرفه که بین ۴۸۰۴۱۱ تا ۴۸۰۴۵۹ متغیر است داشته باشد. حقوق ورودی کاغذ کرافت نیز بر اساس همین کدهای تعرفه، پنج و ۱۰ درصد می باشد.

کاغذ کرافت لاینر نوعی کاغذ کرافت می باشد که حداقل ۸۰ درصد آن از خمیر کاغذ تهیه می شود و مابقی آن ضایعات کاغذی می باشد. واردات کاغذ کرافت لاینر با هدف تولید در صنایع ورق و کارتن سازی مورد مصرف قرار می گیرد. این کاغذ در گرماژ های مصرفی مختلفی تولید می شود و به صورت رول هایی با عرض ۱۰۰ و ۲۵۰ سانتی متر در کانتینرهای ۲۰ فوتی حمل می شوند.

البته نوعی کاغذ کرافت لاینر نیز وجود دارد که ۱۰۰ درصد آن از ضایعات کاغذ تهیه می شود که تست لاینر نام دارد. جالب است بدانید که در سال ۹۳ کاغذ کرافت لاینر سفید نشده از لحاظ وزنی ۱۳ درصد کل واردات کاغذ ایران و ۷٫۹ درصد از ارزش دلاری کل واردات کاغذ کشور را به خود اختصاص داده است که این میزان واردات از چین بوده است.

ترخیص کار ان خبره شرکت ترخیص کار ا در گمرک های کشور به صورت مستمر حضور داشته و به صورت تخصصی در زمینه ترخیص کالا ی کاغذ کرافت در حال فعالیت هستند. این ترخیص کار ان با اشراف کامل به انواع کاغذهای وارداتی و تعرفه های آن ها در کوتاه ترین زمان می توانند محموله کاغذ بازرگانان را ترخیص نمایند.

همچنین آمار ارائه شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که در پنج ماه اول سال ۱۳۹۵ میزان واردات کاغذ کرافت بیش از ۴۶ هزار تن با ارزش دلاری بیش از ۲۷ میلیون دلار می باشد. بیش ترین میزان واردات در این بازه زمانی به ترتیب از طریق واردات از چین، جمهوری کره، واردات از روسیه و واردات از اسپانیا بوده است.

همانگونه که در نمودار نشان داده شده است ۴۴ درصد واردات کاغذ کرافت از چین، ۲۰ درصد واردات کاغذ کرافت از کره، ۷ درصد واردات کاغذ کرافت از روسیه، ۵ درصد واردات کاغذ کرافت از اسپانیا و ما بقی از سایر کشورها بوده است.

در این بازه ی زمانی ۸۵ درصد ترخیص کاغذ کرافت از گمرک شهید رجایی و ۸٫۸ درصد ترخیص کاغذ کرافت از گمرک نوشهر بوده است که این دو گمرک نسبت به سایر گمرک ها بیش ترین میزان ترخیص را داشته اند.

ترخیص کاغذ کرافت

جالب است بدانید که در ۵ ماه نخست سال ۹۵ بیش ترین میزان واردات کاغذ کرافت متعلق به واردات کاغذ کرافتلانیر، سفید نشده قشر نزده ، به شکل رول یا ورق با کد تعرفه ۴۸۰۴۱۱ با حقوق ورودی ۵ درصد بوده است به صورتی که ۴۴ درصد کل واردات کاغذ کرافت در این بازه را به خود اختصاص داده است و پس از آن کاغذ کرافت با کد تعرفه ی ۴۸۰۴۱۹و حقوق ورودی ۵ درصد یعنی سایرکرافت لانیر، قشر نزده ( به استثنای سفید نشده ) به شکل رول یا ورق می باشد به صورتی که ۳۹ درصد کل واردات کاغذ کرافت متعلق به این کد تعرفه می باشد.

همچنین ۱۰ درصد کل واردات کاغذ کرافت، کاغذکرافت برای کیسه های با ظرفیت زیاد سفید نشده قشر نزده به شکل رول یا ورق با کد تعرفه ی ۴۸۰۴۲۱ و حقوق ورودی ۵ درصد است توضیحات بیشتر و تخصصی در ضمینه با بهره گیری از دانش ترخیص کار گمرک در شرکت ترخیص کالا با انجام ترخیص کالا از گمرک با دقت صحت و حداقل زمان ممکن صورت می پذیرد.

نمودار زیر ارزش دلاری واردات و ترخیص کالا ی کاغذ کرافت های گوناگون را بر اساس کد های تعرفه آن ها در بازه ی زمانی پنج ماهه نخست سال ۹۵ نشان می دهد.

 

ترخیص کاغذ واردات کاغذ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی