ترخیص کالا

شرکت ترخیص کالای ترخیص کارا به عنوان ترخیص کار رسمی از گمرگ ایران

ترخیص کالا

شرکت ترخیص کالای ترخیص کارا به عنوان ترخیص کار رسمی از گمرگ ایران

شرکت ترخیص کالای کارا ترخیص در خصوص ترخیص کالای بازرگانان گرامی با سابقه فعالیت بیست ساله مشغول است. شرکت ترخیص کالای کارا ترخیص در جهت اشاعه اطلاعات و آگاهی بازرگانان از فرآیند و مراحل ترخیص کالا آخرین اخبار گمرک و ترخیص کالا و بخشنامه ها را منتشر می کند

آخرین مطالب

۱۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ثبتارش | ثبت سفارش در سامانه ثبتارش

ثبت سفارش در سامانه ثبتارش

سامانه ثبتارش و هم اکنون سامانه جامع تجارت به منظور ثبت سفارش کالا و کنترل واردات کالا به کشور راه اندازی شده اند. تمامی خدمات بازرگانی ارائه شده در این سایت ها اعم از ثبت سفارش ، پیگیری ثبتارش ، ویرایش ثبتارش و پرداخت ثبت سفارش وزارت بازرگانی به صورت کاملا الکترونیکی انجام می پذیرد. در این مقاله به بررسی مزایا و منافع ثبت سفارش در سامانه ثبتارش برای دولت و شرکت های بازرگانی واردات و صادرات می پردازیم.

 

ثبت سفارش در سامانه ثبتارش

ثبت سفارش در سامانه ثبتارش

 

مزایای ثبت سفارش در سامانه ثبتارش

طبق ماده ۸ قانون مقررات صادرات و واردات، تمامی واردکنندگان و شرکت های بازرگانی برای واردات کالا نیاز به مجوز ثبت سفارش از وزارت بازرگانی دارند. از آنجایی که وزارت بازرگانی مسئول اجرای مقررات مربوط به صادرات و واردات می باشد ثبت سفارش کالا را به صورت منسجم و به دلایل گوناگون که به تفصیل در ذیل می آید، کنترل می نماید:

• احراز هویت واردکننده چه به صورت شخص حقیقی و یا به شکل یک شرکت حقوقی و غالبا شرکت بازرگانی به جهت داشتن اعتبار و یا صلاحیت لازم جهت واردات کالا به کشور و ترخیص کالا از گمرک

• بررسی و تطبیق اطلاعات موجود در پیش فاکتور با استانداردهای بین المللی و اطلاعات اظهارشده واردکننده کالا

• مطابقت شرح و تفضیل کالا و کد تعرفه مربوطه به مندرجات کتاب مقررات صادرات و واردات کالا

• احراز هویت فروشنده خارجی از جنبه هایی نظیر اعتبار، خوش نامی و مورد تایید بودن جهت معامله

• از آنجا که برخی کالاها نیازمند اخذ مجوزهای قانونی از سازمان های ذیربط مانند دریافت مجوز وزارت بهداشت، دریافت مجوز سازمان دامپزشکی، مجوز سازمان حفظ نباتات، مجوز استاندارد و تحقیقات صنعتی و غیره برای واردات می باشند، لذا وزارت بازرگانی مسئول نظارت بر کیفیت کالای مورد نظر با استانداردهای این سازمان ها می باشد. بنابراین تمامی واردکنندگان قبل از واردات کالا و ورود کالا به گمرک باید نسبت به دریافت این مجوزهای قانونی اقدام نمایند.

• رعایت قوانین مربوط به واردات برخی کالاهای خاص از جمله واردات و ترخیص ماشین آلات مستعمل ، سنگین یا غیرسنگین

• تطبیق شرایط مندرج در پیش فاکتور با قوانین اینکوترمز

• مشخص نمودن نوع معامله بازرگان یا شرکت بازرگانی ایرانی با شرکت خارجی از نظر چگونگی پرداخت ارز مورد نظر . ( بدینوسیله وزارت بازرگانی می تواند به صورت دقیق مشخص نماید که چه مقدار ارز به کشور وارد یا خارج گردیده که این امر مستلزم همکاری با دیگر نهادها از جمله بانک مرکزی می باشد. )

 

شرکت بازرگانی واردات و صادرات

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و واردات ” ترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا در چین ،  واردات از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از اروپا و واردات از سایر مبادی با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان ما می توانید از طریق شماره های زیر اقدام نمایید:

 ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

 

صرفه جویی در زمان بواسطه ثبت سفارش در سامانه ثبتارش

از آنجا که وزارت بازرگانی متولی تعیین میزان ارزش کالاهای وارداتی در هنگام ترخیص کالا نمی باشد این وظیفه به اداره گمرک محول شده است. زیرا کارشناسان و ارزیابان مستقر در گمرک با مشاهده فیزیکی کالا و بررسی اسناد مربوطه جهت ترخیص قادر به تعیین ارزش دقیق کالای وارداتی می باشند. بنابراین کارشناسان وزارت بازرگانی صرفا به اطلاعات مندرج در پیش فاکتور بسنده می نمایند.

از مهم ترین مزایای ثبت سفارش در سامانه ثبتارش ،  کاهش حجم مراجعات حضوری جهت انجام امور ثبت سفارش می باشد. در گذشته بازرگانان با در دست داشتن مدارک و مراجعه به وزارت بازرگانی نسبت به ثبت کالای خود اقدام می کردند؛ با توجه به میزان واردات کالا و تنوع کالاها می توان پیش بینی نمود که چه حجم عظیمی از مراجعه کنندگان در صف های طولانی ساعت ها و یا بعضا روزها منتظر ثبت سفارش کالا ی خود می شدند. همچنین با توجه به انبوه مراجعات به نسبت کارشناسان مربوطه و محدودیت زمان، پیچیدگی کار بیشتر مشخص می شد و احتمال بروز خطا بالا میرفت. حال با راه اندازی این سیستم نه تنها حجم بیشتری از متقاضیان میتوانند کالای خود را ثبت نمایند بلکه مشکلات محدودیت زمانی و بروز خطا و دیگر مشکلات به کلی از بین رفت.

هم اکنون کارشناسان مجازی ثبت سفارش در وزارت بازرگانی با طیب خاطر و دقت بیشتری می توانند به بررسی مندرجات پیش فاکتور پرداخته و نسبت به صحت و سقم آن در کوتاهترین زمان ممکن نظر دهند. با توجه به مجازی بودن کارشناسان همچنین میزان سلامت اداری به طرز چشمگیری افزایش می یابد.

با وجود تمام الکترونیک بودن این سیستم و همچنین ارتباط آن با سازمانهای ذیربط از جمله گمرک جهت ترخیص کالا، وزارت بازرگانی می تواند اطلاعات و آمار دقیقی در مورد واردات کالا به کشور به دست آورد. همچنین در مورد کشورهایی که با ایران شریک تجاری هستند و میزان ارز وارد یا خارج شده حجم دقیق کالا و گمرکات فعال که بیشترین یا کمترین میزان ورود و ترخیص را دارند اطلاعات دقیقی کسب می نماید. با این آمار، دولت می تواند کنترل بیشتری روی مرزها و همچنین کالاهای واردشده داشته باشد که در برخی موارد با اتخاذ تصمیمات ممنوعیتی بر واردات برخی کالاها و با قراردادن این اطلاعات در اختیار نهادهای مربوطه می توان به رشد و بالندگی کشور بخصوص در زمینه تولید ملی و تولید کننده داخلی کمک شایانی نمود.

از دیگر دستاوردهای سامانه الکترونیکی ثبت سفارش کالا، استفاده ازاین آمار و ارقام در تنظیم بازار است. نهادهای متولی تنظیم بازار به استناد به این آمار میزان نیاز مصرف کننده به کالایی خاص را به صورت دقیق بررسی نموده و تصمیمات مقتضی را اتخاذ می کنند. عدم آگاهی از این آمار سبب اتلاف وقت و منابع و همچنین در برخی موارد منجر به کمبود کالا و عواقب آن از جمله بالا رفتن قیمت کالای مورد نیاز می گردد.

همانگونه که قبلا اشاره شد برخی کالاها نیازمند اخذ مجوز واردات کالا از سازمان های مربوطه می باشند که این امر از هرجهت به نفع مصرف کننده می باشد زیرا با اطمینان خاطر از اینکه کالای مربوطه به صورت کاملا قانونی وارد کشور شده و دارای کیفیت لازم و استانداردهای بین المللی می باشد اقدام به مصرف آن می نماید.

این سیستم در بستر وب صورت می پذیرد و هر کدام از متقاضیان و یا هر شرکت ترخیص کالا دارای صفحه ای کاملا شخصی با کد کاربری و رمز عبور مشخص می باشند که از امنیت بالایی برخوردار می باشد. واردکنندگان با اطمینان از اینکه اطلاعاتشان در مکانی امن و در صفحه ای کاملا اختصاصی ثبت سفارش می گردد نسبت به سیستم اطمینان بیشتری کسب می کنند.

تمامی امور اعم از پیگیری، ویرایش، ثبت سفارش و پرداخت کارمزد نیز از طریق این سیستم ثبت سفارش قابل پیگیری می باشد. همچنین سامانه ثبتارش به عنوان مرجعی برای اطلاع رسانی به کار می رود و متقاضیان می توانند از آخرین مقررات صادرات و واردات و یا اطلاعیه های مربوط به واردات کالا در کوتاهترین زمان ممکن آگاهی یابند.

ارتباط تنگاتنگ این سیستم با نهادهای مرتبط از جمله بانک مرکزی، گمرک و اداره امور مالیاتی و … موجب شفاف سازی واردات کالا به کشور و ارائه آمار دقیق می باشد. همچنین اعمال قوانین مربوط به واردات کالا به روشی کاملا کارشناسانه و به روز انجام می پذیرد. علاوه بر کنترل مرزها و واردات کالا همچنین دولت می تواند از درآمد حاصله از کارمزد ثبت سفارش کالا عوایدی داشته باشد و این امر منجر به رشد و بالندگی این سیستم خواهد شد

با توجه به توضیحات بالا این سیستم می تواند کمک شایانی به روند واردات کالا به کشور نماید با این نوید که واردات کالا در بستری کاملا سالم صورت پذیرفته و کالاهای مورد نیاز از مجاری کاملا قانونی وارد شده و با کیفیتی شایسته مصرف کننده ایرانی در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرند.

  • ترخیص کار ترخیص کالا
  • ۰
  • ۰

ترخیص کار گمرک امام خمینی

ترخیص کار گمرک امام خمینی آماده به فعالیت و ارائه خدمات بازرگانی ، متخصص در ترخیص از گمرک فرودگاه امام خمینی.

ترخیص کار گمرک امام خمینی مستقر در گمرک فرودگاه

گمرک فرودگاه امام خمینی بزرگترین و مهم ترین گمرک هوایی ایران می باشد. واردات کالا از طریق هواپیما به ایران عمدتا در گمرک فرودگاه امام خمینی صورت می گیرد. ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی توسط شرکت های ترخیص کالا، ترخیص کار ان یا خود شخص واردکننده یا نماینده قانونی وی صورت می گیرد.  شرکت بازرگانی و ترخیص کالای ترخیص کارا با توانمندی خود به عنوان ترخیص کار گمرک فرودگاه امام خمینی مشغول به فعالیت می باشد

 

ترخیص کار گمرک امام خمینی | ترخیص از گمرک فرودگاه امام خمینی | ترخیص از فرودگاه امام

ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی

 

آمار رسمی ترخیص از فرودگاه امام

با توجه به آمار رسمی ارائه شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران و بر اساس تحلیل های آماری متخصصان شرکت بازرگانی کارا می توان بیان کرد که در سال ۱۳۹۵ حجم واردات وترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام بیش از ۴۶ هزار تن بوده است و از نظر ارزش دلاری می توان بیان کرد که  ارزش کالاهای ترخیص شده از گمرک فرودگاه امام بیش از پنج میلیارد و ۲۷۱ میلیون بوده است.

واردات از چین به گمرک فرودگاه بیش ترین میزان واردات و پس از آن واردات کالا از امارات در رده دوم قرار دارد و واردات کالا از آلمان و سوییس و کره نیز به ترتیب در رده های بعدی قرار گرفته اند.

معمولا کالاهایی که در گمرک فرودگاه امام خمینی وارد و از آن جا ترخیص می شوند کالاهایی با ارزش دلاری بالا هستند که از طریق مرزهای هوایی به کشور وارد کشور شده اند. بر اساس کتاب مقررات صادرات واردات ۱۳۹۶ کالاها در ۲۱ قسمت دسته بنده شده اند و هر کالایی با کد تعرفه مختص به خود در گمرک شناسایی می شود.

 

برای ترخیص کالا از گمرک فرودگاه توسط ترخیص کار گمرک امام خمینی با ما تماس بگیرید

شما می توانید با کارشناسان و ترخیص کاران خبره شرکت خدمات بازرگانی و ترخیص کارا تماس بگیرید و از مشاوره بازرگانی ما بهره مند شوید.

تلفن تماس : ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

 

طبقه بندی کالاها در ترخیص از گمرک فرودگاه امام خمینی

بر اساس همین کدهای تعرفه و بخش بندی های گمرک شرکت بازرگانی واردات و صادرات کارا تحلیل آماری بر روی کالاهای وارد شده به گمرک فرودگاه امام خمینی انجام داده است و نتایج به دست آمده مشخص شد که بیش ترین میزان واردات و ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام متعلق به بخش ۱۶ کتاب مقررات صادرات و واردات یعنی واردات ماشین آلات و وسایل برقی و اجزاء و قطعات آن ها می باشد. به صورتی که از لحاظ سهم ارزشی ۳۱ درصد و از نظر سهم وزنی ۳۸ درصد واردات و ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام را در این دوره به خود اختصاص داده است.

پس از ماشین آلات بیش ترین سهم ارزشی و سهم وزنی واردات کالا به گمرک فرودگاه امام متعلق به بخش شش کتاب مقررات صادرات و واردات می باشد یعنی واردات محصولات شیمیایی و صنایع وابسته به آن. به صورتی که ۲۰ درصد سهم وزنی و ۳۹ درصد سهم ارزشی واردات و ترخیص از فرودگاه امام خمینی در این دوره بوده است.

همچنین بخش ۱۸ کتاب که شامل واردات دوربین عکاسی و دستگاه های اپتیک، واردات دستگاه های طبی- جراحی و واردات آلات موسیقی اجزا و قطعات آن می باشد در سال ۹۵ با سهم ارزشی ۲۲ درصد و سهم وزنی ۱۲ درصد در رتبه سوم کالاهای وارداتی به گمرک فرودگاه امام خمینی می باشند.

 

  • ترخیص کار ترخیص کالا
  • ۰
  • ۰

خدمات ثبت سفارش وزارت بازرگانی و الزامات پروفرما

ارائه خدمات ثبت سفارش وزارت بازرگانی و الزامات پروفرما توسط شرکت ثبت سفارش بازرگانی: در این مقاله به موضوع پروفرما در واردات کالا و تشریح الزامات ثبت سفارش کالا درسامانه ثبتارش به تفضیل با قید اجزای این سند بازرگانی خارجی می پردازیم. این اجزا شامل بیان نوع ارز شامل ارز مبادله ای یا ارز متقاضی، کشور و کارخانه تولید کالای وارداتی ، مشخصات بسته بندی کالا و مشخصات حمل و ترخیص کالا و بندر محل ترخیص کالا یا همان ترخیص گمرک نیز می باشد.

 

شرکت بازرگانی واردات و صادرات

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و واردات ” ترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا در چین ،  واردات از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , ایتالیا , اروپا و واردات از سایر مبادی با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان ما می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید:

 ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

ثبت سفارش وزارت بازرگانی با ارز مبادله ای یا ارز متقاضی

نوع ارز: از آن جا که معامله در محیط بین المللی و دست کم بین دو کشور اتفاق می افتد فروشنده باید اعلام کند مبلغ مشخص شده به کدام ارز است. نوع ارز را معمولا صادرکننده مشخص می نماید اما  شرکت واردکننده نیز باید آن را بپذیرد. به عبارت دیگر نوع ارز باید مورد توافق طرفین باشد. گاهی اوقات قوانین بانکی و رویه های حقوقی یکی از طرفین ممکن است محدودیت هایی در این زمینه ایجاد نماید. به عنوان مثال حائز اهمیت است که وارد کننده کالا در هنگام ثبت سفارش واردات کالا توجه نماید که در پروفرما  ارز دولتی و ارز مبادله ای به ارز دلار تعلق نمی گیرد بنابراین در صورت درخواست تخصیص ارز مبادله ای باید از صادر کننده خود بخواهد تا ارز را به یورو یا واحد دیگری که مقبول بانک های ایرانی برای تخصیص ارز مبادله ای می باشد انتقال دهند. در این خصوص پیشنهاد می گردد برای اطلاع از آخرین تغییرات با کارشناسان شرکت بازرگانی ترخیص کارا هماهنگی لازم صورت پذیرد.

ثبت سفارش وزارت بازرگانی | شرکت ثبت سفارش بازرگانی | خدمات ثبت سفارش

ثبت سفارش وزارت بازرگانی | شرکت ثبت سفارش بازرگانی | خدمات ثبت سفارش

خدمات ثبت سفارش بازرگانی در شرکت ثبت سفارش بازرگانی کارا

کشور و کارخانه تولید کالا: گاهی اوقات شرکت بازرگانی واردات و صادرات یا همان وارد کننده کالا نمی تواند مستقیما از سازنده خرید کند و به دلایل متعدد به ناچار از واسطه ها استفاده می نماید. از سوی دیگر با توجه به شکل گیری الگوی شرکت های چند ملیتی و اتحادیه های اقتصادی اغلب اوقات چندین کشور در ساخت یک محصول نهایی مشارکت می نمایند. به همین دلیل در اظهارنامه گمرکی ترخیص کالا از گمرک نام کشور مبدأ و کشور طرف معامله به صورت مجزا درج می گردد. کشور مبدأ یا سازنده در خانه های ۱۰ و ۱۶ و کشور طرف معامله یا کشور صادرکننده در خانه های۱۱ و ۱۵ اظهارنامه درج می شوند. در هر صورت در پروفرما باید مشخص شود کشور سازنده کدام است و مبداء واردات کالا کجاست. این مساله در هنگام ثبت سفارشنیز مورد توجه است و در هنگام اخذ معافیت های گمرکی واردات در ترخیص کالا  از گمرک توسط ترخیص کار نیز در خصوص برخی کالا ها دارای اهمیت است که وزارت خانه مورد تصدی یا وزارت بازرگانی معافیت را به کشور های خاصی محدود نموده باشد. پیشنهاد می گردد از ابتدا با شرکت ترخیص کارا مشورت نمایید تا بتوانید از کلیه حقوق و معافیت های قانونی بهره مند گردید.
مشخصات بسته بندی: بسته بندی یکی از وظایف ذاتی فروشنده است. بسته بندی صادراتی با بسته بندی محصول برای بازار داخلی تفاوت های اساسی دارد. این تفاوت دو دلیل اصلی دارد:
۱٫ تفاوت در بسته بندی به دلیل ریسک های فیزیکی حمل ونقل: در جریان مبادلات تجارت بین المللی کالاها مسیر بسیار طولانی را با وسایل حمل متعدد طی می نمایند. گاهی اوقات در حمل های بین المللی ازجمله حمل مرکب، کالا در چند وسیله حمل مختلف همچون کامیون،  قطار، کشتی و هواپیما تخلیه و بارگیری می شود. در صورتی که در معاملات داخلی فاصله فیزیکی و نوع حمل و نقل به پیچیدگی معاملات بین المللی نیست. بسته بندی صادراتی باید متناسب با ماهیت و وزن کالا، میزان فاصله و نوع حمل باشد. بسته بندی باید به نحوی انجام شود که کالا در جریان حمل ونقل آسیبی نبیند و بدون صدمه ناشی از بسته بندی ضعیف به مقصد برسد.
۲٫ تفاوت در بسته بندی به دلایل بازاریابی در کشور واردکننده کالا : نوع بسته بندی یک کالای خاص ممکن است در کشورهای مختلف با توجه به متغیرهای بازاریابی از جمله فرهنگ و سلیقه کشور مبدأ متفاوت باشد. به عنوان مثال عسل در بعضی کشورها در بسته های پلاستیکی به بازار ارائه می شود و در بعضی کشورهای دیگر در بسته های شیشه ای. همچنین می توان به معنی رنگ ها، لغات و نشانه ها، الزامات قانونی و… برای لزوم تغییرات در بسته بندی اشاره کرد.
بنابراین خریدار و فروشنده باید به صورت دقیق و واضح مشخص نمایند که چه نوع بسته بندی مد نظر آن ها است. هر چند با ظهور پدیده کانتینر در حمل بین المللی و فورواردری مشکلات مربوط به بسته بندی خیلی از کالاها حل شده، اما همچنان باید دقت نمود در حمل و نقل بین المللی مشکلی برای کالا ایجاد نشود. گاهی اوقات طرفین از واژه هایی همچون بسته بندی مناسب، بسته بندی استاندارد، و بسته بندی صادراتی استفاده می نمایند که درست نیست . علاوه بر بسته بندی اصلی کالا، نوع پالت یا حتی کانتینر مورد استفاده نیز بهتر است به صورت دقیق مشخص شود. این موضوع در زمان بازرسی کالا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. باید توجه داشت در صورت آسیب دیدن کالا به دلیل ضعف بسته بندی، بیمه خسارتی را پرداخت نمی کند.
 مشخصات حملمشخصات حمل شامل تعیین نوع حمل بین المللی، مبدأ واردات کالا، و وسیله حمل و نقل است. تعیین نوع حمل از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید در پروفرما مشخص شود . منظور از نوع حمل در واقع نوع وسیله حمل است. کشتی، کامیون، هواپیما، قطار و خطوط لوله وسایل حمل بین المللی هستند که هر کدام از سرعت، ریسک و بالطبع هزینه خاصی بر خوردارند. گاهی اوقات تغییر وسیله حمل تأثیر زیادی بر قیمت کالا دارد. درصد بالایی از کالاها در تجارت بین الملل از طریق کشتی حمل می شوند که تقریبا از سرعت و قیمتی پایین و ریسک متوسط برخوردار است. بعلاوه تعیین مبدأ و به ویژه مقصد حمل در پروفرما از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که پرداخت کرایه حمل از مبدأ تا مقصد یکی از هزینه های اصلی شرکت های بازرگانی بین الملل به حساب می آید. باید مشخص گردد قیمت اعلام شده توسط فروشنده شامل کرایه حمل تا کجا است و تعهد فروشنده تا کجاست. این موضوع در مبحث اینکووترمز بیشتر مورد بررسی قرار می گیرد. اینکوترمز استانداردهای مشخصی برای این بخش از قرارداد و تعهدات طرفین در اختیار تجار قرار می دهد.

خدمات بازرگانی از ثبت سفارش وزارت بازرگانی تا ترخیص کالا

شرایط پرداخت: یکی از مهمترین نکات پروفرما تعیین نوع یا روش پرداخت و مدت زمان آن است. خریدار و فروشنده باید در خصوص روش و چگونگی پرداخت مذاکره کرده و توافق نهایی را در پروفرما درج نمایند. روش های پرداخت متعددی در خدمات بازرگانی بین الملل مورد استفاده قرار می گیرد. در مجموع پنج روش پرداخت بین المللی در معاملات بین الملل و واردات کالا عبارت اند از خرید به روش حساب باز یا خرید نسیه، خرید به روش پیش پرداخت، خرید با استفاده از برات اسنادی، خرید با گشایش اعتبار اسنادی، و تعهد پرداخت بانکی.
 سایر موارد ترم خرید کالا نیز که مبین تقسیم وظایف ترخیص کالا و ریسک و بیمه بین المللی علاوه بر حمل و نقل بین اللملی محل تحویل کالا شامل بندر مبدا یا بندر مقصد و انبار خریدار یا فروشنده یا گمرک مبدا یا گمرک مقصد نیز می باشد هم  ذکر خواهد گردید.چند مورد دیگر همچون شماره و تاریخ پروفرما، نام شرکت فروشنده، نام شرکت خریدار و اطلاعات بانکی نیز در اغلب پروفرماها ذکر می گردد . به علاوه بعضی اوقات باتوجه به توافق طرفین و ماهیت کالاها شروط ویژه و موارد خاصی نیز در پروفورما گنجانده می شود.

  • ترخیص کار ترخیص کالا
  • ۰
  • ۰

ارزیابی در ترخیص کالا از گمرک

ارزیابی گمرک در ترخیص کالا یا ارزیابی در ترخیص کالا از گمرک : ارزیابی در گمرک و واردات کالا

وضع حقوق گمرکی در مورد واردات کالا و در برخی کشورها در مورد صادرات کالا می تواند تاثیر قابل ملاحظه ای بر قراردادهای فروش بین المللی داشته باشد. پیشنهاد می کنیم که صادر کنندگان و وارد کنندگان در این خصوص با شرکت بازرگانی و ترخیص کارا مشورت نمایند. به هر حال،حقوق گمرکی تنها یکی از اقلام مالیاتی است که در زمان ترخیص کالا از گمرک به آن تعلق می گیرد. مالیات های مستقیم یا غیر مستقیم ویژه دیگری بر حسب واحد کالا یا ارزش آن، بر مبنای ارزش یا وزن کالای اظهار شده در اظهار نامه گمرکی به هنگام ترخیص کالا از گمرک وصول می گردند. ارزیابی گمرک مبنای وصول مالیات  گمرکی قرار می گیرد.

طبق مقررات گمرک ایران مأخذ دریافت حقوق ورودی متعلق به کالای وارداتی ارزش کالای وارده است و فقط در پاره ای از موارد وزن کالا نیز منظور شده است. البته در برخی اقلام استثنائا تعرفه ارزشی و وزنی تواما پیش بینی شده است که در این حالت مبنای تعیین حقوق متعلق به کالای وارداتی ارزش آن است، به شرط آنکه محاسبه آن طبق ماخذ وزنی رقم بیشتری را به دست ندهد، در غیر این صورت همان ماخذ وزنی ملاک عمل قرار می گیرد.

 

ارزیابی در ترخیص کالا از گمرک , ارزیابی در گمرک , ارزیابی گمرک در ترخیص کالا

ارزیابی در ترخیص کالا از گمرک , ارزیابی در گمرک , ارزیابی گمرک در ترخیص کالا

 

 

دو روش ارزیابی گمرک در ترخیص کالا

در حال حاضر دو روش ارزیابی گمرک در ترخیص کالا وجود دارند که بین آنها تفاوت های مهمی به چشم می خورد. روش قدیمی منطبق بر (کنوانسیون ارزیابی کالا برای مقاصد گمرکی) مورخ ۱۵ دسامبر ۱۹۵۰ مبتنی است که توسط شورای همکاری گمرکی تهیه و تنظیم شده است. روش جدید ارزیابی در گمرک در « موافقتنامه مربوط به اجرای ماده ۷ موافقتنامه عمومی تعرفه و تجارت » موسوم به « قانون ارزیابی » در ترخیص کالا پیش بینی شده ست. این موافقتنامه به تاریخ ۱۲ آوریل ۱۹۷۹ در چارچوب مذاکرات تجاری چند جانبه به عمل آمده در « دور توکیو » امضا شد و از اول ژانویه ۱۹۸۱ به اجرا درآمد. روش جدید ارزیابی در گمرک بی طرفانه تر و اجرای آن سهل تر است. این موافقتنامه اکنون برای کشورهای عضو سازمان جهانی تجارت لازم الاجراست.

اصل اساسی در ترخیص کالا

اصل اساسی در حقوق گمرکی بدین قرار است که اداره گمرک ارزش مندرج در فاکتور را که اظهار کننده به هنگام ترخیص کالا همراه با اظهارنامه تسلیم این اداره می نماید بپذیرد. در برخی کشورها نیز باید سند ویژه ای تکمیل و به گمرک تسلیم گردد.

روش های ترخیص کالا

به منظور تعیین دقیق حقوق و تعهدات شرکت های واردکننده و صادر کنندگان چند روش برای ترخیص کالا به شرح ذیل در قانون ارزیابی در ترخیص کالا از گمرک مقرر گردیده است:

  • ارزش معاملاتی: ارزش معاملاتی کالا بر پایه قیمتی که برای آن واقعا پرداخت شده یا قابل پرداخت است در تعیین این ارزش برخی تعدیلات با توجه به هزینه های مقرر در ماده هشت قانون ارزیابی در گمرک ملحوظ می گردد. حق کارگزاری گمرک و حق العملکار گمرکی و مخارج بسته بندی چنانچه قبلا جزء قیمت کالا محسوب نشده باشند، در زمره این تعدیلات به شمار می آیند . فهرست کامل هزینه های یاد شده به تفصیل در ماده هشت این قانون آمده است.

 

شرکت بازرگانی واردات و صادرات

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و واردات ” ترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا ،  واردات از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از ایتالیا , آلمان و واردات از سایر مبادی با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان ما می توانید از طریق شماره های زیر اقدام نمایید:

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

 

ارزش معاملاتی کالاهای همسان

  • چنانچه ارزش گمرکی کالا طبق روش فوق میسر نباشد، ارزش معاملاتی کالای همسان آن که در آن تاریخ یا تقریبا همزمان، به منظور صدور به همان کشور وارد کننده فروخته شده است مبنای ارزیابی قرار می گیرد .
  • ارزش معاملاتی کالاهای مشابه
    در این وضعیت ، ارزیابی در ترخیص کالا از گمرک بر ارزش معاملاتی کالای مشابه ای استوار است که از نظر تجاری با کالای مورد ارزیابی هم سطح بوده و از لحاظ کمی نیز اساسا به همان مقدار کالای مورد نظر می باشد.
  • ارزش قیاسی کالا
    در ارزش قیاسی ارزش گمرکی بر « قیمت واحد » مبتنی است که طبق آن کالای وارداتی (یا کالاهای همسان یا مشابه وارداتی) در بازار داخلی کشور وارد کننده در آن تاریخ یا تقریباً هم زمان با ورود کالای مورد ارزیابی، به اشخاصی که با فروشنده ارتباطی ندارند، فروخته می شود. البته در این میان برخی تخفیفات نیز منظور می گردد.
  • ارزش محاسباتی کالا
    طبق این روش ارزش گمرکی کالا معادل مجموع عناصری است که مقدار آنها قابل تعیین می باشد. این روش متضمن بازسازی ارزش کالاست. ارزش محاسباتی از جمع هزینه های زیر به دست می آید.
    – هزینه یا ارزش مواد تشکیل شده و هزینه ساخت یا پردازش وارداتی
    – هزینه های عمومی و منافعی که معمولا تولیدکنندگان در صنعت یا بخش صنعتی خاص در کشور صادر کننده ، در فروش صادراتی منظور می کنند؛
    – دیگر هزینه های مربوط از جمله بسته بندی
  • سایر روش های ارزیابی ارزش در ترخیص کالا
    اگر نتوان ارزش گمرکی کالای وارداتی را طبق روش های بالا تقویم کرد، ارزش گمرکی آن با استفاده از راه حل های معقول و بر مبنای داده های موجود در کشور وارد کننده تعیین خواهد شد. چنانچه اختلافی بروز کند قانون جدید ارزیابی در ترخیص کالا از گمرک به واردکنندگان یا ترخیص کار – حق العمل کار یا کارگزار گمرکی به عنوان مسؤول پرداخت حقوق گمرکی اجازه می دهد که بدون اینکه مشمول جریمه گردد، از دایره گمرک تقاضای پژوهش بنماید. به علاوه، حق پژوهش خواهی بدون پرداخت جریمه از مراجع قضایی نیز وجود دارد.
    (ب) طبق کنوانسیون بروکسل مورخ ۱۹۵۰، مبنای ارزیابی کالا قیمت عادی آن یا قیمتی است که کالا در بازار آزاد بین خریدار و فروشنده های مستقلبه آن قیمت رد و بدل می شود. طبق این کنوانسیون می توان با اشاره به کالاهای همسان یا مشابه، از همه گونه امکانات موجود استفاده به عمل آورد.
    (ج) در ارزیابی طبق روش جدید می توان مبالغی را طبق ماده هشت قانون ارزیابی از ارزش گمرکی کالا کسر کرد یا به آن افزود.
    (د) با این وجود می بایست متذکر گردید که تعیین ارزش گمرکی کالا وقتی که خریدار و فروشنده با یکدیگر ارتباط داشته باشند، به ترتیبی نیست که در وضعیت عادی انجام می پذیرد. رابطه ای که میان وارد کننده کالا و صادرکننده به لحاظ انعقاد قرارداد فروش ایجاد می شود بدین مفهوم نیست که آنان برای ارزیابی گمرکی نیز با یکدیگر ارتباط دارند. به هر حال، در ارزیابی گمرکی تنها وقتی می توان گفت که اشخاص در ارتباط با یکدیگر قرار دارند که:
    – کارمند یا مدیر هر دو مؤسسه تجاری باشند؛
    – از نظر قانونی شرکای تجاری دانسته شوند؛
    – رابطه استخدام کننده و استخدام شونده را داشته باشند؛
  • هر شخصی که به طور مستقیم یا غیر مستقیم پنج درصد یا میزان بیشتری از “سهام دارای حق رای ” را در تملک یا تحت کنترل خویش داشته و یا با خریدار و فروشنده یا هر دو شریک باشد؛
  • یکی از آنها به طور مستقیم یا غیر مستقیم دیگری را تحت کنترل خود داشته باشد؛
  • به اتفاق شخص ثالثی را به طور مستقیم یا غیر مستقیم در کنترل خود داشته باشند؛
  • عضو یک خانواده باشند؛
  • یکی از آنها نماینده توزیع کننده یا صاحب امتیاز انحصاری طرف دیگر باشد.
  • ترخیص کار ترخیص کالا
  • ۰
  • ۰

واردات , ترخیص ماشین آلات تزریق پلاستیک

واردات ماشین آلات تزریق پلاستیک , خرید دستگاه تزریق و ترخیص ماشین آلات تزریق پلاستیک : 

واردات ماشین آلات به کشور یکی از عمده ترین بخش های واردات کالا به ایران می باشد ، این دست از واردات کالا در حقیقت به تحقق و توسعه زیر ساخت های تولیدی کشور کمک شایانی می نماید و اغلب مورد حمایت های دولت و وزارت صنعت معدن و تجارت چه برای ثبت سفارش در سامانه ثبتارش و سامانه جامع تجارت و چه برای دریافت مجوز واردات قرار گرفته است. حتی در گذشته بیشتر با دریافت ارز مبادله ای و استفاده از حواله ارز مرجع و ترخیص با ارز مبادله ای مورد حمایت ویژه ای قرار می گرفت و حتی در برخی موارد بسته به نوع ماشین آلاتواردات ماشین آلات مستهلک نیز بنا به بخش نامه هایی در زمان های مشخص مجاز اعلام می گردد. البته لحاظ استاندارد های اجباری واردات و مجوز های مورد نیاز بنا به نوع ماشین آلات وارداتی شایان توجه است. در بخش بندی کد تعرفه کالاها توسط گمرک ماشین آلات در فصل ۸۴ قرار گرفته اند و شناسه گمرکی یا همان کد تعرفه آن ها از ۸۴۰۱ تا ۸۴۸۷ می باشد. به دلیل گستردگی ماشین آلات همین فصل به ۸۷ بخش تقسیم شده است که یکی از این بخش ها در خصوص واردات ماشین آلات و دستگاه های ساخت و فراوری کائوچو یا مواد پلاستیکی است که در زیر بخش ۷۷ قرار گرفته است.

 

واردات ماشین آلات تزریق پلاستیک , ترخیص ماشین آلات تزریق پلاستیک , خرید دستگاه تزریق

واردات ماشین آلات تزریق پلاستیک , ترخیص ماشین آلات تزریق پلاستیک , خرید دستگاه تزریق

 

ماشین آلات قالب گیری دارای انواع مختلف بوده و شامل ماشین قالب گیری تزریقی  پلاستیک ( Injection-moulding machine )، روزنرانی، دمیدنی، تخلیه هوا و .. می باشد که همگی در صنایع تولید ظروف پلاستیکی شامل چندبار مصرف و یکبار مصرف و کالاهای پلاستیکی کاربرد دارد.

ماشین های تزریق پلاستیک یکی از پر مصرف ترین، مهم ترین و ساده ترین دستگاه های تولید در کارخانجات تولید کالاهای پلاستیکی می باشد. به وسیله این ماشین به راحتی می توان پلیمرها را در قالب شکل دهی قرار داد و نه تنها سختی کار با قالب های دستی را کاهش داده بلکه در زمان نیز بسیار صرفه جویی می شود. این دستگاه مواد پلاستیک جامد را به پلاستیک سیال تبدیل کرده و آن را به قالب انتقال می دهد. کد تعرفه واردات دستگاه تزریق پلاستیک ۸۴۷۷۱۰ می باشد و حقوق ورودی آن ۱۰ درصد بوده و بر اساس آمار رسمی به دست آمده از گمرک جمهوری اسلامی ایران خرید دستگاه تزریق و  واردات ماشین های تزریق پلاستیک در سال ۱۳۹۵ از ۱۶ کشور مختلف صورت گرفته است.

سوابق شرکت بازرگانی کارا در خرید و واردات ماشین آلات و دریافت نمایندگی فروش برای شرکت های داخلی به انجام واردات این ماشین ها کمک شایانی می نماید. خرید , واردات , ترخیص ماشین های تزریق پلاستیک از گمرک های مختلف توسط شرکت بازرگانی ترخیص کارا  انجام می شود، این شرکت با داشتن ترخیص کار های حرفه ای و با توجه به سوابق و تجربیات و اعتباری که درخصوص ترخیص ماشین تزریق پلاستیک کسب نموده به بازرگانان و شرکت های بازرگانی واردات و صادرات این اطمینان را می دهد که در حداقل زمان می تواند این کالا را از گمرک ترخیص نماید.

با توجه به تحلیل های آماری انجام شده توسط شرکت ترخیص کارا می توان بیان کرد که در سال ۱۳۹۵ میزان واردات ماشین آلات تزریق پلاستیک بیش از ۳۷ میلیون دلار بوده است. این ماشین آلات از کشورهای مختلفی خریداری شده است و خرید از چین بیش ترین سهم ارزشی واردات ماشین آلات تزریق پلاستیک در این دوره را داشته است به صورتی که ۶۶ درصد سهم ارزشی معادل بیش از ۲۴ میلیون دلار.

پس از چین سهم ارزش دلاری واردات از انگلستان بالاترین در رده دوم قرار دارد و ۱۳ درصد واردات و ترخیص ماشین آلات تزریق پلاستیک بوده است. چهار درصد سهم ارزشی نیز متعلق بهواردات از آلمان، سه درصد متعلق به واردات از ترکیه و مابقی ۱۴ درصد نیز واردات از سایر کشورها بوده است.

همانگونه که می دانیم کالاهای وارداتی از گمرک های مختلف ترخیص می شوند. بیش ترین میزان ترخیص ماشین آلات تزریق پلاستیک در گمرک شهید رجایی صورت گرفته است به صورتی که ۸۰ درصد سهم ارزشی واردات ماشین آلات تزریق پلاستیک متعلق به این گمرک می باشد یعنی بیش از ۲۹ میلیون دلار. پس از گمرک شهید رجایی بیش ترین سهم ارزشی متعلق به ترخیص از گمرک تهران بوده است یعنی ۱۰ درصد واردات ماشین آلات تزریق پلاستیک به این گمرک بوده و مابقی واردات و ترخیص ماشین آلات تزریق پلاستیک در سایر گمرکات کشور صورت گرفته است.

شرکت بازرگانی واردات و صادرات ترخیص کارا در زمینه خرید , واردات , ترخیص دستگاه تزریق پلاستیک دارای سابقه و تخصص بسیار بالایی بوده و خدمات بازرگانی گسترده خود را از ابتدایی ترین مراحل واردات تا ترخیص کالا و انتقال محموله به انبار صاحب کالا را با بهترین کیفیت و در حداقل زمان ارائه می دهد.

  • ترخیص کار ترخیص کالا
  • ۰
  • ۰

ترخیص کالا از گمرک سمنان

ترخیص کالا از گمرک سمنان , ترخیص کار گمرک سمنان , ترخیص از گمرک سمنان

شرکت ترخیص کالای کارا با توانمندی و نیروهای مجرب مستقر در گمرک استان سمنان به عنوان ترخیص کار با سابقه و توانمند در خصوص ترخیص کالا از سمنان آماده ارائه خدمات بازرگانیبه شرکت های بازرگانی و شرکت های تولیدی می باشد.

آمار واردات و ترخیص کالا از گمرک سمنان

گمرک سمنان یکی از گمرک های فعال در ایران بوده و نه تنها در زمینه واردات بلکه در زمینه صادرات نیز در سال های اخیر رشد بسیاری داشته است. بر اساس آمار ارائه شده از مدیر کلگمرک سمنان این گمرک در طی سه ماه اول سال ۹۶ میزان ۱۲۰ هزار تن کالا با ارزش بیش از ۴۴ میلیون دلار از این گمرک صادرات صورت گرفته است.

 

ترخیص کالا از گمرک سمنان , ترخیص کار گمرک سمنان , ترخیص از گمرک سمنان

ترخیص کالا از گمرک سمنان , ترخیص کار گمرک سمنان , ترخیص از گمرک سمنان

 

همچنین بر اساس آمار و اطلاعات به دست آمده از گمرک جمهوری اسلامی ایران و با تحلیل های آماری کارشناسان شرکت بازرگانی ترخیص کارا می توان بیان کرد که در سال ۱۳۹۵ میزان واردات و ترخیص کالا از گمرک سمنان از نظر وزنی بیش از ۱۰۹ هزار تن و از نظر ارزش دلاری بیش از ۳۷ میلیون دلار بوده است.

همچنینی با بررسی های آماری مشخص شد که در سال ۹۵ بیش ترین میزان واردات و ترخیص از گمرک سمنان از نظر وزنی متعلق به واردات از ترکیه بوده است به صورتی که سهم وزنیواردات کالا از ترکیه در این گمرک ۲۷ درصد بوده است و پس از آن واردات از چین و واردات از ازبکستان  هر کدام با سهم وزنی ۱۵ درصد در رتبه دوم قرار دارند. سهم وزنی واردات کالا از امارات به گمرک سمنان ۱۲ درصد و سهم وزنی واردات کالا از آلمان به این گمرک هشت درصد بوده است.

از منظر سهم ارزشی نیز این نتایج به دست آمد که بیش ترین سهم ارزشی ترخیص کالا از گمرک سمنان متعلق به واردات کالا از آلمان بوده است و سهم ارزشی ۲۴ درصد متعلق به آن است. سپس ۲۰ درصد سهم ارزشی کالاهای وارداتی به گمرک سمنان متعلق به واردات از ترکیه و ۱۳ درصد نیز متعلق به واردات کالا از چین و ۱۰ درصد نیز واردات کالا از ازبکستان بوده است.

در طی سال ۹۵ کالا های متفاوت با کد تعرفه و حقوق ورودی مختلف وارد گمرک سمنان شده و توسط ترخیص کار گمرک یا صاحب کالا از گمرک ترخیص شده است. در این سال با توجه به دسته بندی کالاها در کتاب مقررات صادرات و واردات از ۱۷ دسته و گروه مختلف  واردات کالا صورت گرفته است. بیش ترین میزان واردات کالا به گمرک سمنان از نظر وزنی متعلق به واردات بخش ۱۱ کتاب یعنی واردات مواد نسجی و مصنوعات آن می باشد که ۳۲ درصد حجم ترخیص از گمرک سمنان بوده است. بخش ۱۵ کتاب مقررات صادرات و واردات یعنی واردات فلزاتمعمولی و مصنوعات آن ها ۱۸ درصد و بخش ۱۶ ام یعنی واردات ماشین آلات و وسایل مکانیکی، ادوات برقی و قطعات آن ها ۱۴ درصد حجم واردات و ترخیص از گمرک سمنان بوده اند.

ترخیص از گمرک سمنان , ترخیص کار گمرک سمنان

از نظر ارزش دلاری نیز می توان چنین بیان کرد که ۲۸ درصد سهم ارزشی واردات کالا و ترخیص کالا از گمرک استان سمنان متعلق به واردات بخش ۱۶ یعنی واردات ماشین آلات بوده است. پس از آن به ترتیب ۲۳ درصد سهم ارزشی متعلق به واردات بخش ۱۱ یعنی واردات مواد نسجی و ۱۳ درصد متعلق به بخش ۱۸ یعنی واردات دستگاه های اپتیک، عکاسی، دقت سنج آلات موسیقی و دستگاه های طبی و جراحی بوده است.

ترخیص کالا از گمرک سمنان یکی از خدمات بازرگانی است که توسط شرکت بازرگانی واردات و صادرات ترخیص کارا انجام می شود. متخصصین و کارشناسان بازرگانی و گمرکی اینشرکت بازرگانی و ترخیص کالا با ارائه مشاوره بازرگانی  با ارائه اطلاعات دقیق و با داشتن ترخیص کار و حق العمل کار ان حرفه ای در گمرک سمنان می توانند در حداقل زمان محمولهشرکت های واردکننده کالا را ترخیص نمایند.

  • ترخیص کار ترخیص کالا
  • ۰
  • ۰

ترخیص کالا از گمرک بازرگان

ترخیص کالا از مرز بازرگان و ترخیص کالا از گمرک بازرگان

ترخیص کالا از بازرگان : گمرک بازرگان در استان آذزبایجان غربی در شهرستان ماکو و در یک کیلومتری شهر بازرگان قرار دارد. این گمرک از مهم ترین گمرک های مرزی ایران و ترکیه می باشد این گمرک که از سمت ترکیه به گمرک گوربلاغ معروف است در سال ۱۳۰۵ تاسیس شد و تنها مرز گمرکی بین المللی ایران و ترکیه است که به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می کند.

شرکت بازرگانی واردات و صادرات

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و واردات ” ترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا در چین ،  واردات از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , ایتالیا , اروپا و واردات از سایر مبادی با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان ما می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید:

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

 

ترخیص کالا از گمرک بازرگان توسط متخصصان و حق العمل کار ان شرکت بازرگانی ترخیص کارا انجام می شود و این شرکت با داشتن ترخیص کار های حرفه ای مستقر در آذربایجان می تواند در حداقل زمان محموله و کالاهای وارداتی و صادراتی را ترخیص نماید.

میزان واردات کالا به گمرک بازرگان در سال ۱۳۹۵ بیش از ۴۹۷ هزار تن با ارزش دلاری بیش از ۶۵۳ میلیون دلار بوده است که این میزان معادل ۱٫۴۹ درصد سهم ارزشی کل واردات کالا به ایران بوده است. در سال ۹۵ از ۵۴ کشور گوناگون به مرز بازرگان واردات صورت گرفته است که این میزان واردات و ترخیص از مرز بازرگان  اکثرا مختص به واردات کالا از ترکیه بوده است به صورتی که سهم ارزشی واردات از ترکیه به مرز بازرگان ۷۸ درصد و سهم وزنی آن ۷۹ درصد بوده است.

همچنین پس از ترکیه سهم وزنی واردات و ترخیص از گمرک بازرگان از کشور اکوادور هشت درصد و واردات از گرجستان پنج درصد بوده است. سهم ارزشی ترخیص کالا از مرز بازرگان پس از ترکیه پنج درصد متعلق به واردات از اکوادور و چهار درصد متعلق به واردات از ایتالیا و چهار درصد هم متعلق به واردات از چین بوده است.

 

ترخیص کالا از گمرک بازرگان , ترخیص کالا از مرز بازرگان , ترخیص کالا از بازرگان

ترخیص کالا از گمرک بازرگان , ترخیص کالا از مرز بازرگان , ترخیص کالا از بازرگان

 

ترخیص کالا از بازرگان با شرکت بازرگانی ترخیص کارا

بر اساس آمار به دست آمده از گمرک جمهوری اسلامی ایران در خصوص کالاهای وارداتی به گمرک بازرگان می توان گفت که در سال ۹۵ با توجه به دسته بندی کالا ها در گمرک بیش ترین میزان واردات و ترخیص کالا از گمرک بازرگان متعلق به کالاهای موجود در قسمت ۲ کتاب مقررات صادرات واردات بوده است یعنی واردات محصولات نباتی به صورتی که ۵۷ درصد سهم وزنی و ۳۴ درصد سهم ارزشی ترخیص از بازرگان را شامل می شوند.

همچنین پس از واردات محصولاتی نباتی می توان به واردات و ترخیص ماشین آلات از گمرک بازرگان ۸ درصد سهم وزنی و ۲۷ درصد سهم ارزشی، واردات و ترخیص چوب و اشیا چوبی از مرز بازرگان ( بخش نه کتاب مقررات ) ۱۳ درصد سهم وزنی و ۸ درصد سهم ارزشی اشاره کرد.

شرکت بازرگانی واردات صادرات ترخیص کارا با داشتن دفاتر رسمی در ترکیه و همچنین با استفاده از ترخیص کار های حرفه ای و با تجربه خود خدمات بازرگانی گسترده ای در زمینهواردات کالا از ترکیه و سایر کشورها را به بازرگانان ارائه می نماید این شرکت در تمامی مراحل واردات همانند اخذ مجوز، ثبت سفارش کالا در سامانه ثبتارش و سامانه جامع تجارت ایران، حواله ارزی و دریافت ارز مبادله ای ، ترخیص کالا با ارز مبادله ای ، حمل و نقل کالا و نهایتا ترخیص کالا از گمرک را با نهایت دقت و اطمینان انجام می دهد.

 

  • ترخیص کار ترخیص کالا
  • ۰
  • ۰

واردات سیستم تهویه مطبوع – ترخیص دستگاه تهویه مطبوع و چیلر

واردات سیستم تهویه مطبوع و واردات دستگاه تهویه مطبوع شامل واردات چیلر و ترخیص تهویه مطبوع :

همان گونه که می دانیم واردات ماشین آلات یکی از مهم ترین و بزرگ ترین واردات کالا به کشور می باشد و ماشین آلاتی که در بخش بندی گمرک در گروه ۱۴، ۱۵ و ۷۴ قرار دارند در سال ۹۵ بیش ترین میران واردات ماشین الات به کشور در میان ۸۷ بخش بوده اند. به همین دلیل هر یک از این بخش ها را مورد بررسی قرار داده ایم و آمار و اطلاعات مفیدی را در خصوص این دستگاه ها ارائه کرده ایم. این مقاله در خصوص ماشین آلات ذکر شده در بخش ۱۵ یعنی واردات دستگاه تهویه مطبوع , واردات سیستم تهویه مطبوع و واردات چیلر  می باشد.

شرکت بازرگانی واردات و صادرات

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و واردات ” ترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان شرکت بازرگانی و ترخیص کارا می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

 

دستگاه های تهویه مطبوع از جمله دستگاه ها و ماشین آلاتی است که در سال ۹۵ به میزان زیادی به کشور واردات داشته است و جزو سه گروه ماشین آلاتی است که بیش ترین سهم ارزش دلاری را در واردات ماشین آلات به کشور داشته است. میزان واردات دستگاه تهویه مطبوع در طی ۱۲ ماه سال ۱۳۹۵ بر اساس آمار رسمی گمرک ایران بیش از ۶۹ هزار تن با ارزش دلاری بیش از ۴۱۰ میلیون دلار بوده است. که این میزان واردات معادل شش درصد سهم ارزش دلاری ماشین آلات به کشور در این دوره بوده است.

دستگاه های تهویه مطبوع بر اساس دسته بندی گمرک در بخش پانزدهم ماشین آلات قرار دارد و واردات ماشین آلات با کد تعرفه ۸۴۱۵ تا ۸۴۱۵۹۰۹۰ را شامل می شود. حقوق ورودی واردات دستگاه تهویه مطبوع و ترخیص تهویه مطبوع با توجه به نوع و کد تعرفه آن ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰، ۲۶ و ۴۰ می باشد و واردات برخی از این دستگاه ها از پاکستان و ترکیه دارای تعرفه ترجیحی است.

دستگاه های موجود در بخش ۱۵ شامل دستگاه های تهویه مطبوع Air Conditioning یک تکه Unit System و دو تکه Split System جهت استفاده در منازل، دفاتر کار، سالن های همگانی، کشتی ها، وسایل نقلیه موتوری و سایر مصارف صنعتی و همچنین اجزا و قطعات آن ها می باشند.

تفاوت در واردات چیلر و ترخیص چیلر با دستگاه های تهویه مطبوع , ترخیص و واردات سیستم های تهویه مطبوع

خنک کننده های گازی پنجره ای یک تکه از جمله رایج ترین و پر کارکرد ترین خنک کننده های گازی هستند. نحوه کارکرد این سیستم بدین گونه است که هوای گرم و نمناک محیط پیرامون را به درون کشیده و پس از فراوری با متراکم کننده Compressor، چگالنده Condenser و تبخیر کننده Evaporator آن را خشک کرده و دوباره به محیط اطرف خود باز می گرداند.

در خنک کن های یک تکه گازی، خنک کننده و دیگر ادوات درگیر در یک سازه یکپارچه در پنجره جای می گیرفت. اینک خنک کن های دو تکه گازی با سامانه ویژه  و بسیار کم صدا جایگزین شده. در خنک کن های دو تکه، متراکم کننده و چگالنده در بیرون، و تبخیر کننده Evaporator و باد زن در درون اتاق کار گذاشته می شوند.

البته باید به این نکته اشاره کرد که گرم کننده های هوا و توزیع کننده های هوای گرم که می توانند هوای مطبوع نیز ایجاد کنند، تلمبه های گرمایشی برگشت ناپذیر، سرما سازها (چیلر – Chiller) برای دستگاه های هوای شایسته، دستگاه هایی که هرچند با یک بادزن موتوری ترکیب شده اند، هریک از تنها کارکرد آن ها، دگرگون ساختن درجه گرما یا نمناکی هوا می باشد در این بخش از ماشین آلات قرار نمی گیرند.

 

واردات سیستم تهویه مطبوع , واردات دستگاه تهویه مطبوع , واردات چیلر , ترخیص تهویه مطبوع

واردات سیستم تهویه مطبوع , واردات دستگاه تهویه مطبوع , واردات چیلر , ترخیص تهویه مطبوع

 

بررسی آماری واردات و ترخیص دستگاه های تهویه مطبوع:

واردات دستگاه های تهویه مطبوع از کشورهای مختلفی صورت گرفته است. بررسی های آماری که توسط کارشناسان شرکت بازرگانی ترخیص کارا صورت گرفته است نشان گر این موضوع است که در سال ۱۳۹۵ از ۴۰ کشور مختلف در سراسر جهان دستگاه تهویه به کشور وارد شده است. از میان این ۴۰ کشور بیش ترین میزان واردات مربوط به خرید از چین بوده است به صورتی که سهم ارزشی واردات دستگاه تهویه از چین ۵۸ درصد و سهم وزنی آن ۶۷ درصد می باشد.

پس از واردات از چین بیش ترین میزان واردات دستگاه تهویه متعلق به خرید از کره می باشد به صورتی که ۱۹ درصد سهم ارزش دلاری واردات دستگاه تهویه و ۱۲ درصد سهم وزنی متعلق به کره است. همچنین واردات از امارات ۱۴ درصد سهم ارزش دلاری و ۱۳ درصد سهم وزنی واردات دستگاه های تهویه مطبوع را به خود اختصاص داده است.

همان گونه که می دانیم کالاها از طرق مختلف وارد مرزهای گمرکی کشور می شوند. در سال ۹۵ دستگاه های تهویه به ۳۷ گمرک مختلف در ایران واردات داشته اند. در میان این ۳۷ گمرک بیش ترین میزان ترخیص دستگاه تهویه متعلق به گمرک قشم بوده است به صورتی که ۱۹ درصد سهم ارزشی و ۱۶ درصد سهم وزنی ترخیص دستگاه تهویه از گمرک را شامل می شود.

پس از گمرک قشم ترخیص دستگاه تهویه از گمرک شهید رجایی با ۱۷ درصد سهم ارزش دلاری و ۱۸ درصد سهم وزنی در رتبه دوم و ترخیص دستگاه تهویه از گمرک جلفا با ۱۶ درصد سهم ارزش دلاری و ۱۹ درصد سهم وزنی در رتبه سوم قرار دارند. گمرک منطقه آزاد چابهار با ۱۳ درصد در هر دو سهم در رتبه چهارم و ترخیص از گمرک بوشهر در رتبه پنجم قرار دارد.

شرکت بازرگانی صادرات و واردات ترخیص کارا در زمینه ترخیص انواع ماشین آلات از تبحر، تجربه و سابقه بالایی برخوردار است و با داشتن نمایندگان چند زبانه در دفاتر رسمی خود در کشورهای چین و ترکیه می تواند مذاکرات و مکاتبات خرید کالا از خارج و واردات آن را با بهترین کیفیت انجام دهد. این شرکت با ارائه مشاوره بازرگانی در خصوص واردات و صادرات،دریافت ارز مبادله ای ، شناخت بازار و هدف گذاری کمک شایانی به بازرگانان می نماید.

  • ترخیص کار ترخیص کالا
  • ۰
  • ۰

ترخیص کالا چیست ؟

ترخیص کالا چیست ؟

ترخیص کالا چیست ؟

ترخیص کالا چیست ؟ ترخیص کالا از گمرک یک فرآیند است. در ادامه با این فرض که خریدار قصد واردات قطعی کالا را دارد اقدام به تشریح فرآیند ترخیص کالا از گمرک و تفضیل مراحل ترخیص کالا خواهیم کرد. برای آنکه تشریح فرآیند ترخیص کالا ساده شود، این فرآیند به چهار بخش تقسیم شده است که مسئولیت تمامی این مراحل با ترخیص کار یا حق العمل کار رسمی گمرکمی باشد.

فرآیند ترخیص کالا از گمرک

  • مراحل قبل از اظهار کالا
  • اظهار کالا
  • ارزیابی و کنترل کالای اظهار شده
  • بازبینی و اقدامات بعد از ترخیص کالا
  • به عبارت دیگر فرآیند ترخیص کالا از گمرک دارای چهار بخش است  که باید آن ها را طی نمود. هر بخش نیز دارای چندین گام است.

 

ترخیص-کالا-چیست-فرآیند-ترخیص-کالا-از-گمرک-مراحل-ترخیص-کالا

ترخیص-کالا-چیست-فرآیند-ترخیص-کالا-از-گمرک-مراحل-ترخیص-کالا

 

در ادامه به تشریح گام های فرآیند ترخیص کالا از گمرک و گام به گام مراحل ترخیص کالا می پردازیم.

ترخیص کالا : ۱- مراحل قبل از اظهار کالا

ترخیص کالا چیست ؟ ادامه –> اولین گام در ترخیص کالا از زمان ورود وسیله حمل به گمرک شروع و تا زمان اظهار کالا توسط صاحب آن ادامه می یابد. مراحل این بخش عبارت اند از:

دریافت مانیفست: با ورود وسیله حمل به گمرک، حمل کننده موظف است اطلاعات کاملی از کالای وارداتی خود را به گمرک گزارش نماید. این کار توسط سند مانیفست انجام می پذیرد. مانیفست یا اظهارنامه اجمالی سندی است که به موجب آن شرکت حمل و نقل بین المللی فهرست کلی کالاهای وارداتی که باید تخلیه و یا بارگیری شود را هنگام واردات کالا و یا خروج وسیله حمل به کشور اعلام می نماید تا گمرک و مرجع تحویل گیرنده در جریان کالایی که قرار است در گمرک تخلیه و بارگیری شود قرار گیرد. شرکت های حمل و نقل موظف اند هنگام ورود وسیله حمل بین المللی به قلمرو گمرکی ، دو نسخه اظهارنامه اجمالی یا مانیفست کالا را تنظیم و به گمرک و مرجع تحویل گیرنده کالا تسلیم نماید. پس از ارائه مانیفست کالاها با نظارت گمرک در انبارهای مشخص شده تخلیه می گردد.

انتقال کالا به انبار: با تخلیه کالا از وسیله حمل بین المللی کالا باید در انبار های گمرکی تخلیه گردد. منظور از انبارهای گمرکی اماکنی است که برای نگهداری کالاهای وارداتی و صادراتی تاسیس و توسط مراجع تحویل گیرنده کالا اداره می شوند. این انبارهای گمرک می توانند مسقف، غیر مسقف و محوطه باشند. مدت مجاز نگهداری کالا در انبارهای گمرکی از تاریخ تحویل کالا سه ماه می باشد اما در صورت تقاضای کتبی صاحب کالا یا شرکت حمل بین المللی و وجود علل موجه این مدت به تشخیص گمرک و با پرداخت هزینه انبارداری حداکثر تا دو ماه قابل تمدید است. درصورتی که ظرف مدت مقرر صاحب کالا نتواند تشریفات گمرکی و ترخیص کالا را انجام دهد کالا مشمول مقررات متروکه می گردد. همچنین کالاهایی که ظرف مدت یک ماه برای آن سند ترخیص یا فروش صادر گردیده از انبار خارج نشود مشمول قانون و مقررات متروکه می شود.

اطلاع شرکت حمل و نقل بین المللی به خریدار: شرکت های حمل و نقل بین المللی در کشورهای مختلف دارای نمایندگی می باشند و زمانی که کالا را به انبار انتقال دهند به خریدار یا شخصی که در بارنامه تعیین شده اطلاع می دهند که محموله به گمرک رسیده است تا خریدار برای انجام امور ترخیص کالا به گمرک مراجعه نماید.

پرداخت هزینه های THC و دریافت ترخیصیه: هزینه ( THC  یا Terminal Handling Charges) توسط خریدار به نماینده حمل کننده پرداخت می شود که مقدار آن بستگی به نوع کالا، صادراتی یا وارداتی بودن، اندازه بار و … دارد که توسط سازمان بنادر و دریانوردی ایران تعیین می گردد. این هزینه ها در رابطه با انجام امور بندری همچون تخلیه و بارگیری و عملیات جا به جایی بندری می باشد. البته این هزینه نباید با هزینه حمل کالا اشتباه گرفته شود و کسی که هزینه حمل کالا را پرداخت کرده است الزاما نباید هزینه THC را نیز بپردازد. در صورت پرداخت این هزینه ها، شرکت حمل اقدام به صدور ترخیصیه می نماید. ترخیصیه سندی است که شرکت حمل و نقل ( کریر یا فورواردر ) پس از احراز هویت و تسویه حساب، بلامانع بودن انجام تشریفات گمرکی توسط گیرنده کالا را به گمرک اعلام می کنند.

با انجام این مراحل بخش اول فرایند ترخیص کالا انجام می شود که به صورت خلاصه این مراحل در تصویر زیر نشان داده شده است.

 

شرکت بازرگانی واردات و صادرات

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و واردات ” ترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا در چین ،  واردات از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان شرکت بازرگانی و ترخیص کارا می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

 

 

ترخیص کالا : ۲- مرحله ی اظهار کالا به گمرک

ترخیص کالا چیست ؟ ادامه –>بعد از صدور قبض انبار امکان اظهار کالا به گمرک فراهم می شود. جهت اظهار کالا به گمرک باید فرم تعیین شده توسط گمرک برای اظهار کالا تکمیل گردد. در حال حاضر بسیاری از مراحل کار گمرک از طریق سامانه پنجره واحد تجارت مرزی انجام می شود و این فرم اظهارنامه نیز به صورت الکترونیک تکمیل می گردد. فرم اظهارنامه که توسط گمرک تعیین شده  دارای استاندارد بین المللی بوده و در بسیاری از کشورها تحت عنوان سند واحد اداری مورد استفاده قرار می گیرد. اظهار کننده که صاحب کالا یا نماینده قانونی او می باشد می تواند با مراجعه به سایت اینترنتی پنجره واحد تجارت فرامرزی اقدام به تکمیل فرم مربوطه نماید و کالا را برابر مقررات به گمرک اظهار کند. سند واحد اداری که تحت عنوان اظهارنامه یا همان SAD(Single Administrative Document) شناخته می شود دارای بخش های متعددی است که هر یک از بخش ها به عنوان یک خانه به حساب می آید. اظهار نامه دارای ۴۹ خانه بوده که به ترتیب شماره گذاری شده و هر خانه عنوان مربوط به خود را دارد. اطلاعاتی که در خانه های SAD وارد می شود متشکل از اطلاعات عمومی و اطلاعات قلم کالا می باشد.

ترخیص کالا چیست ؟ مراحل ترخیص کالا و فرآیند ترخیص کالا از گمرک چیست ؟

ترخیص کالا چیست ؟ مراحل ترخیص کالا و فرآیند ترخیص کالا از گمرک چگونه است ؟

پس از تکمیل بخش های اظهار نامه و محاسبات لازم، اظهارنامه ثبت و شماره کوتاژ از سایت دریافت می شود. شماره کوتاژ به معنی ثبت نهایی اظهارنامه می باشد. واحد پذیرش پس از دریافت اظهارنامه امضا شده و اطمینان از کامل بودن اسناد و مندرجات اظهارنامه و صحیح بودن محاسبه حقوق ورودی متعلقه، اسناد را به اظهارنامه ضمیمه کرده و مشخصات را در دفتر ضبط اظهارنامه درج و در رایانه وارد می کند و شماره ثبت آن را با قید تاریخ در متن اظهارنامه منعکس می نماید و به سرویس ارزیابی تحویل می دهد. پس از ارزیابی اظهارنامه توسط ارزیاب و کارشناس، نتایج بررسی در اظهار نامه منعکس می شود و در صورتی اختلافی مشاهده نشود، اظهار نامه امضا می شود و میزان وجوهی که باید پرداخت شود به اظهارکننده اعلام و اظهارنامه تحویل واحد صندوق و پروانه می گردد. واحد مذکور پس از دریافت و تطبیق اسناد پرداخت یا تامین وجوه متعلقه اظهار کننده، اظهار نامه و پروانه را که بر اساس مندرجات اظهارنامه در این واحد تهیه شده است را مهر و امضا می کند. سپس اظهارنامه و پروانه به شخصی که از طرف رییس گمرک تعیین می شود تحویل تا پروانه را با اظهار نامه مطابقت دهد. در صورت صحت اقدامات انجام شده پروانه را با قید تاریخ مهر و امضا می نماید سپس اظهارنامه و اسناد پروانه تحویل متصدی دفتر ثبت اظهارنامه شده تا پس از ثبت شماره و تاریخ امضای پروانه و اطلاعات تکمیلی پیش بینی شده در آن دفتر، پروانه را با اخذ رسید تحویل صاحب کالا یا نماینده قانونی او داده و اظهارنامه و اسناد ضمیمه را تحویل واحد نگهداری می نماید. البته از سال ۹۴ و ۹۵ این فرایند های ترخیص کالا توسط گمرک به صورت الکترونیکی و اینترنتی در سامانه جامع امور گمرکی انجام می شود.

ترخیص کالا : ۳- مرحله ی ارزیابی و کنترل کالای اظهار شده

ترخیص کالا چیست ؟ ادامه –> پس از تکمیل اظهارنامه گمرک اقدام به ارزیابی و کنترل کالای اظهار شده می کند که این مرحله متشکل از گام های زیر می باشد:

تعیین مسیر: کالاها در گمرک سه مسیر را می توانند طی کنند که تشخیص عبور کالا از هر مسیر به عهده مسئولان گمرک و با استفاده از سیستم الکترونیکی مدیریت ریسک می باشد.

  • مسیر قرمز: تمامی تدابیر کنترل در این مسیر انجام می شود و علاوه بر بررسی اسناد، کالاها به صورت فیزیکی نیز رویت شده و صحت اطلاعات مندرج در اظهارنامه با دقت کامل مورد بررسی قرار می گیرد.
  • مسیر زرد: در این مسیر اظهارنامه می بایست مورد بررسی اسنادی قرار گیرد ولی احتیاج به بازرسی فیزیکی و رویت مستقیم کالا نمی باشد. کالاهایی که برای ترخیص نیاز به مجوزهای قانونی داشته و برای اخذ این مجوز، بایستی از کالاهای مورد نظر نمونه برداری به عمل آید معمولا در این مسیر قرار نمی گیرند.
  • مسیر سبز: در این مسیر اظهارنامه ها صرفا به بررسی اجمالی اسناد و خانه هایی از اظهارنامه که ضروری به نظر می رسد اکتفا گردیده و نسبت به ترخیص سریع و روان این کالاها اقدام می گردد.

ارزیابی محموله: گمرک برای اطمینان از اجرای مقررات مربوط به امور گمرکی و صادرات و واردات ، دریافت درست حقوق ورودی، صحت اطلاعات مندرج در اظهارنامه و اسناد، کالاهای اظهار شده را از لحاظ نوع جنس، تعداد، وزن، ارزش، کشور سازنده، تعرفه و سایر مشخصات و مجوزهای لازم، باید کالا را مورد ارزیابی و کنترل های گمرکی قرار دهد. به تشخیص گمرک یا تقاضای صاحب کالا، وارسی و ارزیابی کالا در گمرک می تواند با حضور صاحب کالا یا نماینده قانونی وی انجام شود.

تعیین ارزش در گمرک : یکی از پیچیده ترین و مهم ترین موضوعات در گمرک، تعیین ارزش کالاهای وارداتی و صادراتی می باشد.

تعیین ارزش کالای وارداتی : ارزش گمرکی کالای وارداتی در همه موارد عبارت است از ارزش بهای خرید کالا در مبدا به اضافه هزینه بیمه و حمل و نقل (سیف) به اضافه سایر هزینه هایی که به آن کالا تا ورود به اولین دفتر گمرکی تعلق می گیرد که از روی سیاهه خرید یا سایر اسناد تسلیمی صاحب کالا تعیین می شود و بر اساس برابری نرخ ارز اعلام شده توسط بانک مرکزی در روز اظهار است. ملاک ارزش گمرکی کالای وارداتی طبق ماده ۱۴ قانون امور گمرکی مصوب ۱۳۹۰، قیمت واقعا پرداخت شده یا قابل پرداخت برای کالای فروخته شده بین افراد غیر مرتبط جهت صدور به قلمرو گمرکی ایران است که بر اساس سیاهه خرید و سایر اسناد تسلیمی صاحب کالا و طبق شرایط و ضوابط مقرر در ماده یادشده تعیین می شود. به عبارت دیگر خرید با هر قاعده ای که انجام شده باشد، ملاک ارزش کالا در گمرک  CIF خواهد بود. این ارزش از طریق اظهار خود صاحب کالا و بر اساس مستندات مربوطه مانند فاکتور انجام می شود. به عبارت دیگر ملاک ارزش کالا اظهار خود وارد کننده است. البته در برخی موارد، ارزش گمرکی مندرج در فاکتور خرید و یا سایر اسناد تسلیمی صاحب کالا قابل پذیرش نخواهد بود.

تعیین ارزش کالای صادراتی : ارزش گمرکی کالای صادراتی عبارت است از قیمت فروش کالا برای صدور به اضافه هزینه بیمه، باربری و حمل و نقل و سایر هزینه هایی که به آن کالا تا خروج از قلمرو گمرکی تعلق می گیرد و از روی سیاهه و اسناد تسلیمی صادر کننده تعیین می گردد.

ارزش کالاهای وارداتی یا صادراتی  تعیین شده از طرف گمرک ظرف سی روز از تعیین ارزش در گمرک اجرایی یا ابلاغ کتبی توسط گمرک ایران برای ترخیص کار یا حق العمل کار یاکارگزار گمرکی قابل اعتراض بوده و رسیدگی به اعتراض بعد از این مهلت در صلاحبت مراجع رسیدگی به اختلافات گمرکی است.

ترخیص کالا: ۴-بازبینی و اقدامات بعد از ترخیص

گمرک با هدف بررسی و انطباق اظهارنامه های تسلیمی به گمرک با قوانین و مقررات مربوط و پرداخت صحیح حقوق ورودی، مالیات ها و عوارض متعلق اقدام به حسابرسی پس از ترخیص می نماید. برای این حسابرسی گمرک ایران می تواند جهت حصول اطمینان و صحت اظهار از طریق بررسی دفاتر، سوابق مالی، نظام های بازرگانی، سوابق ترخیص مکاتباتی و اطلاعات بازرگانی نگهداری شده توسط اشخاص حقیقی و حقوقی که به طور مستقیم و یا غیر مستقیم در واردات و صادرات کالا دخالت دارند اقدام نماید. صاحبان کالا، شرکت های حمل و نقل، کارگزاران گمرکی وترخیص کار ان، شرکت های ترخیص کالا و سایر اشخاص ذی ربط، دفاتر و سوابق معاملات مربوط به کالاهای خود را به مدت سه سال از تاریخ صدور سند ترخیص جهت حسابرسی  نگهداری و پس از درخواست کتبی در اختیار گمرک قرار دهند. عدم ارائه سوابق جهت حسابرسی پس از ترخیص یا استفاده از اسناد خلاف واقع جهت ترخیص کالا  مشمول جریمه معادل دو تا سه برابر ارزش کالای مورد بررسی خواهد شد.

ترخیص

هرگاه بعد از ترخیص کالا از گمرک معلوم گردد وجوهی که وصول آن بر عهده گمرک است بیش تر یا کم تر از آن چه مقرر بوده دریافت گردیده یا اساسا دریافت نشده و یا اشتباهی دریافت گردیده است گمرک و صاحب کالا می توانند ظرف مدت شش ماه از تاریخ امضای پروانه با پته گمرکی کالای مورد بحث، کسر دریافتی و یا اضافه پرداختی را از یکدیگر مطالبه و دریافت کنند.

 

  • ترخیص کار ترخیص کالا
  • ۰
  • ۰

واردات و ترخیص پمپ و کمپرسور هوا و گاز و واردات توربو شارژر

واردات کمپرسور , واردات پمپ و ترخیص پمپ و کمپرسور هوا و گاز و واردات توربو شارژر

واردات ماشین آلات شامل واردات پمپ , واردات کمپرسور و واردات توربو شارژر ها از بزرگترین و از عمده ترین واردات کالا های سودمند از کشورهای مختلف به ایران می باشد. ماشین آلات تنوع بسیار بالایی داشته و در صنایع مختلف کاربردهای گوناگونی دارد. با توجه به آمار ارائه شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۵ واردات ماشین آلات هفت میلیارد دلار بوده است که این میزان واردات متعلق به واردات ماشین آلات با کدتعرفه ۸۴۰۱ تا ۸۴۸۷ بوده است.

گمرک ایران ماشین آلات را به ۸۷ بخش تقسیم کرده است و بر اساس تحلیل های آماری که توسط متخصصین و کارشناسان شرکت بازرگانی صادرات و واردات ترخیص کارا صورت گرفته است می توان بیان کرد که بیش ترین حجم و ارزش دلاری واردات ماشین آلات متعلق به ماشین آلات ذکر شده در بخش ۱۴، ۱۵ و ۷۴ این دسته بندی می باشد.

ترخیص پمپ و کمپرسور هوا واردات توربو شارژر واردات کمپرسور هوا واردات پمپ

ترخیص پمپ و کمپرسور هوا واردات توربو شارژر واردات کمپرسور هوا واردات پمپ

 

ترخیص و واردات توربو شارژر

ماشین آلات بخش ۱۴ که دارای کد تعرفه ۸۴۱۴ تا ۸۴۱۴۹۰۹۰ می باشند شامل واردات پمپ های هوا و بی هوا، واردات کمپرسور هوا، واردات کمپرسور گاز، واردات هواکش و هود آشپرخانه، واردات ماشین زاینده باد، واردات هوا ساز، واردات توربو شارژر Turbo charger و واردات کمپرسور تامین هوای فشرده برای راه اندازی موتور هواپیما می باشد. توربو شارژر وسیله ای است جهت افزایش توان رانشگر و کاهش سوخت نحوه کار توربوشارژر بدین گونه است که این دستگاه گاز آلوده فراز چهارم موتور را مکیده و پس از خنک کردن و متراکم و توانمند ساختن هوای تازه پالایش شده را از سوی توربین به درون سیلندر تلمبه می کند.

ماشین آلات بخش ۱۵ در خصوص واردات دستگاه های تهویه مطبوع در بر دارنده یک بادزن موتوری، دگر ساز درجه گرمایش و نمناکی و دستگاه هایی که در آن ها میزان نمناکی جداگانه تنظیم پذیر نیست می باشد. و ماشین آلات بخش ۷۴ در خصوص واردات ماشین الات و دستگاه های جورکردن؛ غربال کردن، شستن، خرد کردن ساییدن، مخلوط، ورز دادن خاک، سنگ کلوخه ها یا سایر مواد معدنی به شکل جامد می باشد. همچنین ماشین آلات به هم فشردن، شکل دادن یا قالب گیری کردن سوخت های معدنی جامد و .. می باشد.

در خصوص هر کدام از این ماشین آلات به صورت جداگانه در بخش های دیگر سایت شرکت بازرگانی و ترخیص کارا توضیح داده شده است. در این مقاله سعی شده تا اطلاعاتی در خصوص ماشین آلات بخش ۱۴ ارائه شود. حقوق ورودی ماشین آلات بخش ۱۴ بر اساس نوع آن ها ۴۰، ۲۰، ۱۵، ۱۰ و ۵ می باشد و واردات برخی از این دستگاه ها از کشور بلاروس شامل تعرفه ترجیحی می شود.

همان گونه که بیان شد بخش ۱۴ ماشین آلات در خصوص انواع تلمبه و کمپرسورهای هوا و گاز و توربو شارژر می باشد و باید به این نکته اشاره کرد که توربین های با گاز خروجی، پمپ های شیرابه ای، بالابرها و نقاله های با فشار هوا، ماشین آلات پاک کردن، جورکردن یا رتبه بندی کردن بذر، دانه حبوبات یا گیاهان خشک شامل ماشین آلات بخش ۱۴ نمی باشند. این شرکت ترخیص کالابا نیرو های مجرب خود در خصوص ترخیص پمپ و کمپرسور هوا  از گمرک های کشور شرکت های بازرگانی و واردات را یاری می نماید

میزان واردات این ماشین آلات در سال ۹۵ بیش از ۵۶ هزار تن با ارزش دلاری بیش از ۴۶۵ میلیون دلار بوده است و این میزان معادل شش درصد سهم ارزشی واردات و ترخیص ماشین آلاتمی باشد.

شرکت بازرگانی واردات و صادرات

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و واردات ” ترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان شرکت بازرگانی و ترخیص کارا می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

 

واردات پمپ و ترخیص پمپ یا تلمبه هوا

شرکت های وارداتی پمپ ها و کمپرسورهای هوا را از کشورهای مختلف خریداری کرده و به ایران وارد می کنند. در سال ۹۵ از ۴۸ کشور مختلف واردات کمپرسور هوا صورت گرفته است که بیش ترین میزان واردات متعلق به خرید از چین بوده است به صورتی که سهم ارزشی واردات کمپرسور از چین ۳۵ درصد و سهم وزنی آن ۵۰ درصد بوده است.

پس از چین بیش ترین میزان واردات پمپ هوا متعلق به واردات پمپ از امارات متحده عربی بوده است به صورتی که ۱۶ درصد سهم ارزشی و ۱۶ درصد سهم وزنی واردات پمپ را به خود اختصاص داده است. واردات کمپرسور از آلمان نیز دارای سهم ارزشی ۲۰ درصد و سهم وزنی هفت درصد بوده است در نتیجه می توان بیان کرد که کمپرسورها و پمپ های وارداتی از آلمان قیمت بالایی دارند.

کالاهای وارداتی بر اساس نوع حمل و کشور مبدا و درخواست بازرگانان و شرکت های وارد کننده کالا در گمرک های مختلف وارد می شوند و پروسه و تشریفات گمرکی جهت امور ترخیصکالا در آن جا صورت می گیرد. در سال ۹۵ پمپ های هوا در ۵۴ گمرک مختلف در سراسر کشور اظهار و از آن جا ترخیص شده اند.

بیش ترین حجم ترخیص پمپ هوا و گاز و ترخیص کمپرسور هوا در سال ۹۵ از گمرک شهید رجایی صورت گرفته است به صورتی که سهم وزنی ترخیص از گمرک شهید رجایی ۴۸ درصد و سهم ارزشی آن ۴۴ درصد بوده است. پس از گمرک رجایی بیش ترین میزان ترخیص کمپرسور گاز و هوا متعلق به ترخیص از گمرک قزوین بوده و این گمرک با سهم ارزشی ۲۷ درصد و سهم وزنی ۱۳ درصد رتبه دوم در ترخیص پمپ هوا را دارد. ترخیص از گمرک تهران نیز با سهم ارزشی هشت درصد و سهم وزنی شش درصد سومین گمرک ترخیص کمپرسور گاز و هوا در سال ۹۵ می باشد. همچنین شش درصد سهم وزنی و سه درصد سهم ارزشی واردات و ترخیص پمپ متعلق به ترخیص از گمرک غرب تهران بوده است.

شرکت بازرگانی واردات و صادرات ترخیص کارا در زمینه واردات و ترخیص ماشین آلات از تخصص و سابقه بالایی برخوردار است است و در کم ترین زمان با بیش ترین دقت و اطمینان ماشین آلات وارداتی را از کشورهای مختلف خریداری کرده و با داشتن دفاتر رسمی و نمایندگان دو و چند زبانه در کشورهایی همچون چین  آلمان ایتالیا و ترکیه می تواند مذاکرات و مکاتباتخرید و واردات از چین و خرید و واردات از ترکیه را بر اساس خواسته بازرگان و شرکت های بازرگانی انجام داده و خدمات بازرگانی گسترده ای را در این امور ارائه می نماید.

  • ترخیص کار ترخیص کالا