ترخیص کالا

شرکت ترخیص کالای ترخیص کارا به عنوان ترخیص کار رسمی از گمرگ ایران

ترخیص کالا

شرکت ترخیص کالای ترخیص کارا به عنوان ترخیص کار رسمی از گمرگ ایران

شرکت ترخیص کالای کارا ترخیص در خصوص ترخیص کالای بازرگانان گرامی با سابقه فعالیت بیست ساله مشغول است. شرکت ترخیص کالای کارا ترخیص در جهت اشاعه اطلاعات و آگاهی بازرگانان از فرآیند و مراحل ترخیص کالا آخرین اخبار گمرک و ترخیص کالا و بخشنامه ها را منتشر می کند

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

مجله گمرک شماره ۸۳۱ و ۸۳۲

در سامانه نفتی ثامن

مجله گمرک شماره ۸۳۱ و ۸۳۲ ( نشریه گمرک ایران ۸۳۱ و ۸۳۲)

در این شماره از نشریه گمرک جمهوری اسلامی ایران مطالب زیر را می خوانید :

۱-رئیس کل گمرک ایران در نشست مدیران ستادی و اجرایی گمرکات سراسر کشور بیان کرد: مشارکت ۲۷ سازمان در پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک.

۲- وزیر اقتصاد در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خبر داد: نهایی شـدن مذاکرات پیوستن ایران به پیمان اقتصادی اوراسیا.

۳-در دیدار با وزیر اقتصاد کشورمان در باکو صورت گرفت: ابراز خرسندی رئیس جمهوری آذربایجان از توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری با ایران.

۴- یکسان سازی اجرای مقررات تجارت خارجی در سراسر کشور با کمک سامانه جامع گمرکی. مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات ارتباطات گمرک ایران گفت: یکسان سازی اجرای قوانین و مقررات تجارت خارجی در سراسر کشور با کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی انجام شده و در حال حاضر دسترسی لحظه ای به اطلاعات و آمار صادرات واردات و ترانزیت با بزرگترین بانک اطلاعاتی تجارت خارجی کشور امکان پذیر است.

۵-ئیس کل گمرک در نشست سالانه مدیران ستادی و اجرایی گمرکات کشور گفت: یکی از دستاوردهای مهم گمرک در قالب گمرک الکترونیک حضور ٢٧ سازمان همجوار در سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی است که سبب تسهیل و توسعه تجارت از طریق کاهش زمان و هزینه صاحبان کالا شده است.

۶-معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران خبر داد: نصب ۱۰۰ هزار رهیاب ماهواره ای (GPS) بر روی کامیون های ترانزیتی

۷-معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک اعالم کرد معرفی طرح کارشناسی متمرکز گمرک ایران به عنوان الگوی گمرکات جهان توسط WCO

۸-مدیرکل دفتر بررسی و تعیین ارزش و تعرفه گمرک ایران طی بخشنامه ای لزوم دقت نظر و توجه گمرکات اجرایی به موارد مذکور در ضمیمه شماره ۱ کتاب مقررات صادرات و واردات و فهرست مواد شیمیایی پرتجارت جداول کنوانسیون سلاح های شیمیایی را مورد تأکید قرار دارد.

۹-بخشنامه گمرک درباره ورود موقت انواع نخ اکریلیک و نحوه استرداد حقوقصادرات فرش ماشینی: دفتر صادرات کالا گمرک ایران با ارسال بخشنامه ای به گمرکات اجرایی،  درخصوص ورود موقت انواع نخ اکریلیک مورد استفاده در تولید و صادرات فرش ماشینی و نحوه کاربرد آنها در تولید فرشهای مزبور نکاتی را یادآور شد.

۱۰-مدیرکل مرکز واردات کالا و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران با ارسال بخشنامه ای به گمرکات اجرایی بر اخذ نظریه آزمایشگاه و استعلام های الزم درخصوص واردات انواع “مت” و “ویل” تأکید کرد.
۱۱-گمرک سهلان مجاز به ترخیص ماشین آلات راهسازی مستعمل شد گمرک سهلان در استان آذربایجان شرقی به فهرست گمرکات مجاز به ترخیص ماشین آلات راهسازی
مستعمل اضافه شد.

۱۲-در بخشنامه رئیس کل گمرک ایران اعلام شد؛ تسهیلات گمرک برای واحدهای تولیدی: فرود عسگری معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران طی بخشنامه ای تسهیلات گمرکی برای ترخیص کالا های واحدهای تولیدی معتبر بدون پرداخت حقوق ورودی و با نگهداری بخشی از کالا به عنوان وثیقه حقوق ورودی کالاهای ترخیصی را اعلام و اختیار انجام تشریفات گمرکی این کالاها را به گمرکات اجرایی تفویض کرد.

۱۳-صادرکنندگان دقت کنند امکان بازگرداندن اظهارنامه های صادراتی در سیستم جامع گمرکی وجود ندارد مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران بر لزوم دقت صادرکنندگان در زمان تنظیم
اظهارنامه ها تأکید و اعلام کرد: امکان بازگرداندن اظهارنامه ها در سیستم جامع امور گمرکی میسر نیست.

۱۴-صدور کالاهای مکشوفه قاچاق که نیازمند اخذ مجوز یا گواهی های قانونی است منوط به اخذ و ارائه اسناد و مدارک یاد شده به گمرکات اجرایی خواهد بود.

۱۵-واردات هر نوع ماشین آلات چاپ، لیتوگرافی، گراورسازی، حروف چینی و صحافی نیازی به مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد.

۱۶-واردات باتری فرسوده با رعایت الزامات کنوانسیون بازل توسط سازمان حفاظت محیط زیست بلامانع است.

۱۷-مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران با ارسال بخشنامه ای به کلیه گمرکات مستقر در مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی شرایط و ضوابط مربوط به واردات برنج را اعالم کرد.

۱۸-نهایی شدن بسته تجارت الکترونیکی سازمان جهانی گمرک در سال ۲۰۱۸: نزدیک به ۲۰۰ نماینده از سوی کشورها در دومین اجلاس کارگروه تجارت الکترونیکی سازمان جهانی
گمرک ( WGEC )که در ستاد مرکزی این سازمان در بروکسل و با هدف بررسی موشکافانه کارهای انجام شده از زمان اولین اجلاس و پیشرفت کار برای تولید ابزارها و دستورالعمل های مر تبط با مدیریت تراکنش های روزافزون مرزی برخاسته از معاملات تجارت الکترونیکی برگزار شد، شرکت کردند.

۱۹-رئیس کل گمرک ایران در گفت و گو با خبرگزاری میزان تشریح کرد: قابلیت های گمرک الکترونیکی برای افزایش سلامت و امنیت تجارت خارجی. یکی از مهمترین اثرات اجرای سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در گمرک آن است که انجام تخلف و قاچاق به نحو قابل مالحظه ای کاهش یافته و در بسیاری از رویه ها غیرممکن شده است.

۲۰-عضو اتاق بازرگانی ایران: اجرای سامانه جامع گمرکی کار شجاعانه ای بود که دکتر مسعود کرباسیان آن را انجام داد، اما این کار هنوز به پایان نرسیده و ادامه آن در آینده باید دنبال و تالش شود تا سایر سازمانه ای مرتبط با بحث تجارت همکاری و هماهنگی بیشتری با گمرک داشته باشد. این مطلب بخشی از اظهارات پرویز شکرانی فعال اقتصادی و عضو اتاق بازرگانی ایران در گفت و گو با خبرنگار هفته نامه گمرک است که نظر شما را به ادامه آن جلب میکنیم.

۲۱- در هفت ماهه سال ۹۶ میزان تجارت خارجی ایران به ۵/۵۲ میلیارد دلار رسید. مجموع تجارت خارجی ایران در هفت ماهه سال جاری با ۳ میلیارد و ۵۹ میلیون دلار افزایش و ۲/۶
درصد رشد به ۵۲ میلیارد و ۵۲۷ میلیون دلار رسید.

۲۲- الزام شرکتهای حمل و نقل داخلی به تسویه حواله های بارگیری در پنجره واحد تجارت فرامرزی.

۲۳-ارزیابی مدیران سه گمرک مرزی از نتایج اجرای سامانه جامع گمرکی: کاهش زمان و هزینه تشریفات ترخیص، دستاورد اصلی گمرک الکترونیکی است.

۲۴-رئیس پلیس مبارزه با قاچاق استان هرمزگان: سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی شبکه های بزرگ قاچاق را متالشی کرد.

۲۵- مدیرکل گمرک اصفهان خبر داد: تسهیل و تسریع صادرات کالا در گمرک کاشان.

۲۶-مدیرکل گمرک همدان: مجوز صادرات پسته و فرش دستباف به گمرک همدان ابلاغ شد.

۲۷- با امضای یک تفاهم نامه همکاری صورت گرفت: اتصال شرکت ملی پست ایران به سامانه جامع گمرکی .

نظرات (۱)

  • ترخیص کار حرفه ای
  • در این مقاله چگونگی پیگیری ترخیص کالا از گمرک را به همراه چارت مراحل ترخیص کالا، چگونگی تنظیم و ارائه اظهارنامه به گمرکات عنوان می کنیم.

    سلطان یاقوت

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی