ترخیص کالا

شرکت ترخیص کالای ترخیص کارا به عنوان ترخیص کار رسمی از گمرگ ایران

ترخیص کالا

شرکت ترخیص کالای ترخیص کارا به عنوان ترخیص کار رسمی از گمرگ ایران

شرکت ترخیص کالای کارا ترخیص در خصوص ترخیص کالای بازرگانان گرامی با سابقه فعالیت بیست ساله مشغول است. شرکت ترخیص کالای کارا ترخیص در جهت اشاعه اطلاعات و آگاهی بازرگانان از فرآیند و مراحل ترخیص کالا آخرین اخبار گمرک و ترخیص کالا و بخشنامه ها را منتشر می کند

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

ترخیص کالای صادراتی : صادرات یعنی کالایی را از مکانی داخل کشور به مقصدی در داخل یا خارج کشور ارسال نماییم. صادرات به دوگونه صادرات قطعی و صادرات موقت است. در صادرات قطعی کالای را به قصد فروش در خارج از مرزهای کشور توسط شرکت های ترخیص کار ؛ ترخیص می نماییم. صادرات قطعی از پرداخت حقوق گمرکی و سود بازرگانی معاف است و تنها شامل هزینه های گمرکی از جمله تخلیه و بارگیری ( استریپ و استافینگ ) آزمایش کالا و تعرفه بندی می گردد. ترخیص صادراتی می تواند برای تعمیر و تکمیل و یا شرکت در نمایشگاههای بین المللی صورت گیرد که در این حالت ترخیص صادرات موقت نامیده می شود. ممکن است کالا از گمرکات کشور ترخیص گردد اما از قلمرو سیاسی کشور خارج نشود مانند کالاهای ارسالی به مناطق آزاد کشور و بازارچه های مرزی کشور، بنابراین نمی توان به هر کالایی که از گمرکات کشور ترخیص می شود عنوان  صادرات را اطلاق نمود. بخشی از قلمروی ملی شامل فضای زمینی، دریایی و هوایی ممکن است جزء قلمرو گمرکی نباشد، همچون مناطق آزاد، آب های بین خط ساحلی و مرز خاکی.

شرکت ترخیص کالا

 

از اولین الزامات ترخیص صادرات کالا می توان به دریافت کارت بازرگانی اشاره نمود.
 دریافت مجوز ترخیص صادرات نیز الزامی است، این مجوز کالای صادراتی را در سه دسته: کالای مجاز صادراتی، که با رعایت ضوابط نیازی به کسب مجوز ندارد و کالای مشروط صادراتی، که جهت ترخیص صادراتی به کسب مجوز نیازمند است و کالاهای صادرات ممنوع که به حکم قانون صادرات آن ها منع شده است می شناسیم.


دریافت مجوز قرنطینه نباتی و دامی صادراتی که شامل گواهی بهداشت نباتی می باشد به درخواست خریدار صادر می گردد این گواهی به وسیله کارشناسان قرنطینه نباتی جهت صادرات کالا تایید و صادر می گردد و به طریق مشابه گواهی سازمان دامپزشکی یا گواهی بهداشت دامی که برای صادرات کلیه محصولات دامی از  صادرات داروها و واکسن ها گرفته تا صادرات غذای دام، باید دریافت گردد که صدور آن توسط کارشناسان دامپزشکی زیر نظر وزارت کشاورزی جهت ترخیص صادراتی صورت می گیرد.
در صادرات دریافت گواهی استاندارد کالا برای کالاهایی که جهت صادرات نیاز به استاندارد اجباری دارند باید از موسسه استاندارد و سازمان تحقیقات صنعتی ایران دریافت و به گمرک تحویل شود.


در مواردی که کالای صادراتی شامل قراضه فلزی و یا مواد غذایی باشد به مجوز سازمان انرژی اتمی نیز نیاز دارد.
در صورتی که کالای صادراتی بیش از یک بسته باشد و محتویات بسته ها گوناگون باشد صورت عدل بندی کالا ضرورت میابد.
گواهی بازرسی کالای صادراتی که بنا به خواست خریدار انجام می پذیرد به واسطه یکی از شرکت های بین المللی چون SGS و یا BV تایید می کند که کالای حمل شده با کالای ثبت سفارش شده برابری می کند.


از مهم ترین اسناد صادراتی کالا می توان به بارنامه حمل که در حکم سند انتقال کالاست و به انواع دریایی، هوایی و زمینی و راه آهن تقسیم می شود اشاره کرد. برای حمل و نقل زمینی معمولا کارنه تیر نیز الزام میابد، کارنه تیر سندی است که گمرکات به موجب آن طبق کنوانسیون TIR جهت عبور کالا به وسیله کامیون بدون دریافت حقوق گمرکی و عوارض و بدون بازرسی به وسیله حمل مجوز می دهند.
سند صادراتی مهم دیگر سیاهه خرید است که در آن مقدار و تعداد  و انواع کالا با مشخصات قرارداد، خریدار و فروشنده و قیمت کالا به همراه تعرفه کالا درج شده است.


گواهی مبدا صادراتی، بدین معناست که صادرکننده باید با بارنامه کالا و کپی اظهارنامه گمرکی به اتاق بازرگانی محل مراجعه نماید.
در نهایت باید یادآور شد که برای صادرات کالا پیش از کسب مجوزها و بسته بندی و گواهی بازرسی نیاز به پروفرما و قیمت مناسب و بازاریابی مناسب از اولویت ها می باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی