ترخیص کالا

شرکت ترخیص کالای ترخیص کارا به عنوان ترخیص کار رسمی از گمرگ ایران

ترخیص کالا

شرکت ترخیص کالای ترخیص کارا به عنوان ترخیص کار رسمی از گمرگ ایران

شرکت ترخیص کالای کارا ترخیص در خصوص ترخیص کالای بازرگانان گرامی با سابقه فعالیت بیست ساله مشغول است. شرکت ترخیص کالای کارا ترخیص در جهت اشاعه اطلاعات و آگاهی بازرگانان از فرآیند و مراحل ترخیص کالا آخرین اخبار گمرک و ترخیص کالا و بخشنامه ها را منتشر می کند

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

ثبت سفارش واردات کالا

شرکت بازرگانی ترخیص کالا ی “ترخیص کارا”در راستای تسهیل امور واردات کالا برای بازرگانان و تجار خدمات ثبت سفارش واردات کالا را انجام می دهد. ما به عنوان یک شرکت خدمات بازرگانی می توانیم شما را در تمامی زمینه های صادرات و واردات یاری نماییم که ثبت سفارش کالا یکی از خدمات گسترده ما می باشد.

ثبت سفارش واردات در سامانه ثبت سفارش وزارت بازرگانی

از دیرباز به واسطه قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم، ایران یکی از مهم ترین مراکز تجاری در دنیا به شمار میرفت.  با پیشرفت علم و به دنبال آن تغییر شیوه های کسب و کار، قوانین حاکم بر تجارت کالا دستخوش دگرگونی های فراوان شد. از جمله این تغییرات میتوان به سیر تحول واردات کالا اشاره نمود.در گذشته اعلام نیاز به کالا یا خدمات لازمه ورود آن به کشور بوده است. اما هم اکنون علاوه بر نیاز به فاکتور، عوامل دیگری نیز بر این امر تاثیرگذار می باشند. با تکامل دانش بشری و تقسیمات جغرافیایی قوانین صادرات و واردات کالا به مرزهای کشور با نظارت دقیق تری تصویب و اجرا می شوند. در این میان قوانین واردات کالا با توجه به ارتباط مستقیم با رفع نیاز های ضروری جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

می توان به نقش و اهمیت ثبت سفارش کالا یا ثبت سفارش در واردات کالا پی برد. واردات (Import) عبارت از واردات کالا یا خدمات بازرگانی از یک کشور به کشور دیگر است.

درواقع عقد قرارداد و توافق مبنی بر سفارش و خرید کالا خارج و تشریفات ورود آن به کشور منجر به واردات می شود. ایران نیز مانند سایر کشورها برای تامین بخشی از نیازهای خود اقلامی را از خارج از کشور وارد می کند. لذا تمامی شرکت های بازرگانی صادرات و واردات و شرکت هایی که اقدام به امور تجارت بین الملل میکنند، می توانند نسبت به واردات کالا یا خدمات به کشور اقدام نمایند. اما اقدامات لازم برای واردات کالا چیست؟ و چه مدارکی برای واردات کالا مورد نیاز است؟ در این بخش به معرفی  ثبت سفارش واردات کالا به ایران می پردازیم. لازم است که در ابتدا به معرفی سامانه ثبت سفارش وزارت بازرگانی یعنی به اصطلاح سامانه ” ثبتارش ” بپردازیم و در ادامه با چگونگی ثبت سفارش در واردات کالا آشنا شویم.

ثبت سفارش کالا در سایت ثبتارش

پیش نیاز واردات کالا به کشور اخذ مجوز واردات از نهادهای مربوطه می باشد. سازمان توسعه تجارت یکی از زیر مجموعه های وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که مسئول نظارت بر واردات کالا است. واردات هرگونه کالا به کشور مستلزم ثبت دقیق مشخصات آن می باشد. این عمل را ثبت سفارش واردات می نامند که عبارت از ثبت کالا جهت واردات قطعی به کشور است.

در گذشته این عمل با مراجعه به سازمان مربوطه و پر کردن فرم های متعدد انجام می پذیرفته است. لذا سازمان توسعه تجارت جهت تسهیل و کنترل میزان واردات در سال ۱۳۸۷ اقدام به راه اندازی سامانه ای تحت عنوان ” ثبتارش ” نموده است. این سامانه متمرکز تمامی ثبت سفارشات کالا را به صورت تمام الکترونیکی به متقاضیان ارائه می نماید. سامانه ثبتارش رسما در مورخ ۱۹/۰۳/۱۳۸۸ شروع به کار نمود. متقاضیان با مراجعه به این سایت اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر خود جهت واردات به کشور می نمایند.

سامانه ثبتارش واردات به منظور کنترل واردات به کشور راه اندازی گردیده است. خدمات ارائه شده اعم از ثبت سفارش ، پیگیری، ویرایش و پرداخت انجام می پذیرد. ارتباط تنگاتنگ این سیستم با نهادهای مرتبط از جمله بانک مرکزی، گمرک و اداره امور مالیاتی و … موجب شفاف سازی ورود کالا به کشور و ارائه آمار دقیق می باشد. همچنین اعمال قوانین مربوط به واردات کالا به روشی کاملا کارشناسانه و به روز انجام می پذیرد. علاوه بر کنترل و رصد واردات کالا دولت  و اتاق های بازرگانی می توانند از درآمد حاصله از ثبت سفارش عوایدی داشته باشند.

مدارک لازم برای ثبت سفارش در سایت ثبتارش

برای شروع چه مدارکی مورد نیاز است؟ ثبت سفارش مجوز واردات کالا به کشور است. پیش نیاز آن دریافت پیش فاکتور از شرکت خارجی یا فروشنده می باشد. شرکت بازرگانی واردات و صادرات و شرکت های وارداتی پس از مکاتبه و مذاکره با شرکت فروشنده خارجی و عقد قرارداد یک نسخه پیش فاکتور (Performa Invoice)  دریافت می نمایند. متن پیش فاکتور منطبق با استانداردهای بین المللی شامل موارد زیر می باشد:

  1. اطلاعات کامل فروشنده از جمله نشانی، شماره تلفن و فکس
  2. اطلاعات کامل خریدار (نشانی، شماره تلفن و فکس)
  3. تاریخ صدور پیش فاکتور و تاریخ اعتبار آن
  4. مشخصات کامل کالا ( شرح کالا، قیمت واحد، مقدار، وزن، نوع بسته بندی و کد تعرفه گمرکی کالا منطبق با کدهای مندرج در کتاب قانون مقررات صادرات و واردات)
  5. نام کشور ذینفع و کشور تولید کننده کالا
  6. ارز مورد معامله و نحوه پرداخت آن به همراه شماره حساب فروشنده
  7. ترم تحویل کالا منطبق بر قوانین اینکوترمز
  8. محل بارگیری و تخلیه
  9. گمرکات مبدأ و مقصد و مرزهای ورودی
  10. درج شماره و نوع استاندارد در صورت لزوم

درپایان، پیش فاکتور موردنظر ممهور به مهر و امضای شرکت فروشنده معتبر می باشد.

بازرگان پس از اخذ پیش فاکتور و ارائه جهت ثبت سفارش واردات و دریافت کد فیدا می تواند شروع به ثبت سفارش نماید. کد فیدا یا شناسه فروشنده بیانگر یک کد ده رقمی می باشد که پس از ثبت اطلاعات شرکت مربوطه در سامانه ثبتارش دریافت میشود. این کد بیانگر رسمی بودن شرکت مذکور بوده و همچنین نشان می دهد که این شرکت در لیست شرکت های ممنوع المعامله نمی باشد.

پس از تکمیل تمامی پیش نیازات میتوان نسبت به ثبت سفارش کالا در وزارت بازرگانی اقدام نمود. در ثبت سفارش کالا مشخصات کلی از جمله ارز دولتی یا آزاد درخصوص معامله و نحوه ثبت سفارش اعم از بانکی یا غیر بانکی، مرزها و مبلغ کل پیش فاکتور وارد می شود. در صفحه بعد اطلاعات مربوط به پیش فاکتور منطبق با همان نسخه ای که از فروشنده دریافت گردیده وارد می گردد. صفحه بعدی مربوط به پیش فاکتور حمل می باشد که این اطلاعات برای ثبت سفارش کالا همراه با حمل می باشد. در صورت وجود مجوزها و استانداردهای لازم، مشخصات آن را در صفحه بعد وارد می نماییم. صفحه مشخصات کالا مربوط به ورود اطلاعات کالا از جمله مقدار، وزن خالص و ناخالص، نوع بسته بندی، شرح فارسی و انگلیسی و درج کد تعرفه گمرکی می باشد. بازرگان پس از پرداخت کارمزد مربوط به ثبت سفارش کالا که بسته به مبلغ کل پیش فاکتور و نوع ارز متفاوت می باشد، اقدام نموده و بدین ترتیب موفق به اخذ کد هشت رقمی ثبت سفارش واردات از سامانه می گردد. از این طریق ثبت سفارش وزارت بازرگانی انجام می پذیرد.

لازم به ذکر است که مدت اعتبار ثبت سفارش شش ماه می باشد. و بازرگان باید ظرف این مدت نسبت به واردات کالا به کشور اقدام نماید. البته این مدت با پرداخت کارمزد و رعایت مقررات قابل تمدید می باشد. در مورد ثبت سفارش با اعتبار اسنادی زمان مورد نظر تا ۲۴ ماه قابل افزایش خواهد بود.

موارد اشاره شده اهم موارد ثبت سفارش کالا در سایت ثبتارش بود. در صورت نیاز به مشاوره بیشتر با ما تماس بگیرید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی